Kriptovaluta befektetési vállalat tör be az NFL világába
A Grayscale kriptovaluta és egyéb digitális befektetési portfólió menedzsmenttel foglalkozó óriásvállalat a legnagyobb amerikai foci bajnokság, az amerikai egyesült államokbeli NFL egyik csapatának hivatalos szponzora lett. A befektetési vállalat a New York Giants csapat támogatójaként lépett be az élsport világába, akiknek az edzője a partnerségről nyilatkozva egyértelművé tette, hogy nem volt véletlen a választás; A Giants azt várja a partnerségtől, hogy a Grayscale segítsen nekik belépni a kriptovaluták és feltételezhetően az NFT-k világába.
Az NFL döntőjét, a Super Bowlt évente átlag 100 millióan nézik élőben az Amerikai Egyesült Államokban, vagyis közel minden harmadik amerikait képes a TV képernyő elé szólítani. Ez a hatalmas érdeklődés egyben rendkívüli hirdetési lehetőségeket is jelent, nem véletlen, hogy egy a szünetben leadott félperces TV reklám 5 millió dollártól, vagyis 1,5 milliárd forinttól indul, a nyertes csapatok, és a legjobb játékosok ölébe pedig sokmillió dolláros szponzori szerződések hullnak különböző legfőképpen ruházati és sporteszköz márkáktól.
Az együttműködés keretében a Grayscale fogja kezelni a New York Giants kriptovaluta portfólióját is, ami közös sikerek esetén számos ajtót nyithat ki a Grayscale számára, hogy potenciálisan más NFL csapatok, vagy akár híres sportolók kriptovaluta befektetéseit is menedzselhesse.
Egyre többen csatlakoznak
Bár az NFL támogatói között a Grayscale az első és eddig egyetlen kriptovállalat, kisebb amerikai ligákban, már léteznek hasonló együttműködések, sőt bizonyos csapatok saját maguk nyitottak a digitális érmék világa felé: Az Oakland Athletics és a Dallas Mavericks amerikai foci csapatok meccseire például már dogecoinban fizetve is vehetünk jegyet.
A kriptovaluta bizniszben pedig nem csak a csapatok, hanem a játékosok egyéni szinten is egyre jobban érdekeltek. Trevor Lawrence, az utóbbi hetekben az NFL-be került újoncok közül az egyik legnépszerűbb játékos a BlockFolioval partnerségre lépve, a leigazolási bónuszának egy részét kriptovalutában kérte, sőt egy saját NFT azonosítással ellátott emléktárgykollekció piacra dobását is bejelentette. Elmondása szerint az így befolyt pénzből helyi jótékony szervezeteket tervez támogatni.
Ami Európát és a foci világát érinti, az öreg kontinensen a kriptovaluták és az NFT-k világa talán már jobban is részévé vált a sportnak, mint Amerikában. A leghíresebb európai klubok sorra adják ki, saját NFT azonosítással ellátott termékeiket, sőt egyes csapatok még saját kriptovalutát is létrehoztak a szurkolóik jutalmazására.
Kapcsolódó:
- Szurkolói tokennel rendelkezik az Olasz AC Milan fociklub
- A Real Madrid is csatlakozott a blokklánc alapú virtuális focihoz
- Szurkolói tokent bocsát ki az FC Barcelona is