Nincs több kripto reklám a Facebookon – se ICO, se offline tárca, se tőzsde
Mark Zuckerberg és a cég menedzsmentje úgy döntött, hogy nem lehet több kripto reklám hirdetés a Facebookon. A tiltás egyaránt vonatkozik a ICO-kra és minden kriptopénzzel kapcsolatos reklámra is.
Nincs több kripto reklám a Facebookon
Rob Leathern, a cég termék igazgatója kedden rakott fel egy blog bejegyzést, melyben kitér az új szabályzat tiltó elemeire. A szabályzat szerint ugyanis a továbbiakban nem lehet olyan pénzügyi termékeket, szolgáltatásokat hirdetni a Facebookon, amelyekkal kapcsolatosan gyakran felmerül a csalás vagy félrevezetés esete. Így tiltottnak minősülnek a bináris opciók, az ICO-k és a kriptopénzek is.
A bejegyzésben indoklásként a felhasználók érdekeire hivatkoznak.
„Továbbra is szeretnénk, ha a felhasználók új szolgáltatásokat és termékeket ismerhetnének meg a Facebookon keresztül, mindezt anélkül, hogy attól kéne félniük, hogy átverik vagy becsapják őket. Sok cég, mely bináris opciókkal, ICO-kkal és kriptopénzekkel foglalkoznak nem jóhiszeműen jár el.”
A legtöbb közösségi média felhasználó már biztosan találkozott olyan hirdetésekkel, mely extra magas befektetési hozamot kínálnak a befektetőknek vagy befektetési tanácsokat árulnak a felhasználóknak. Legfőképpen az ilyen hirdetések a célpontjai az új szabálynak, azonban maga a megfogalmazás elég tág.
Nem csak a csalókat tiltják
Leathern hozzátette, hogy az új szabályzat nem csak a Facebookot, hanem a kapcsolódó Instagram platformot is érint, hogy a csalókat minden oldalról kiszorítsák.
Azonban fontos kiemelni, hogy a szabályzat a jelenlegi formájában nagyon tágan fogalmaz. Hiszen az ICO-k közül sem mindegyik csalás vagy átverés. De ami nagyobb probléma, hogy a közösségi médiából teljesen kiszoríthatják a legitim, szabályosan működő platformokat és szolgáltatásokat. A kriptopénzek tiltása révén ugyanis nincs lehetőség se hardvertárca, se kereskedési platform hirdetésére sem.
A cég képviselője hozzátette, hogy a szabályzat változhat a jövőben, de ezt nem fejtette ki bővebben, hogy mikor és miben.
„A szabályzat szándékosan fogalmaz ilyen tágan, hogy jobban ki lehessen szűrni a megtévesztő és félrevezető hirdetési tartalmakat. Ezáltal jobban lehet végrehajtani majd a Facebook és a csatlakozó platformok mindegyikén.”
A Facebook döntése által átalakulhatnak a hirdetési szokások a kriptovilágban, jelenleg ugyanis igen nagy százalékban támaszkodtak a közösségi platformra a hirdetők.