Bődületes ütemben terjed a kriptopénzes vásárlás a koreai nők körében
A blokkláncon alapuló fizetési lehetőség ma már mindenki számára elérhető, bármilyen jellegű vásárlások lebonyolítására és úgy tűnik, hogy a férfiak által uralt blokklánc technológiát és kriptovilágot Dél-Koreában mégis a nők uralják.
A kriptovaluták ugyan megváltoztathatják a pénzügyi világot, de az állandó áringadozás és a folyamatos bizonytalanság továbbra is jelentős akadályt gördít a kriptovaluták tömeges elfogadása elé. Azonban van egy vállalkozás, aminek sikerült rátalálnia egy olyan decentralizált stabilcoinra, amely akár egy új globális pénznem is lehet.
Drámai változást hoz a Terra
A Terra dél-koreai blokklánc-alapú rendszer a közelmúltban elindított egy olyan fizetési alkalmazást, amely lehetővé teszi, hogy a bankszámlával rendelkező felhasználók, zökkenőmentesen vásárolhassanak az applikáció segítségével. A 2018-ban létrehozott szingapúri Terra a bitcoinnal ellentétben képes árstabilitást biztosítani és a vállalat szándékában áll egy olyan felületet létrehozni, amelynek segítségével növelhetnék a blokklánc gazdaság GDP-jét.
A Terra képes arra, hogy az átlagembereket közelebb hozza a kriptovaluták világához és arra ösztönözze őket, hogy kriptóval vásároljanak. Már a felület elindításának napján 11 000 felhasználó csatolta bankszámláját a platformhoz. Egy hónapon belül a blokklánc-alapú CHAI mobil fizetési applikáció, a negyedik legnépszerűbb pénzügyi alkalmazás lett az AppStore-ban és a 13. a Google Play-en. 40 nap után több, mint 240 000 regisztrált felhasználójuk volt, akik most már szabadon vásárolhatnak kriptovalutával. Olyan sikeresnek bizonyult a kezdeményezés, hogy ezen időszakban 380 000 tranzakciót bonyolítottak le és a napi tranzakciós volumen elérte a 300 millió amerikai dollárt is.
A CHAI egy megbízható fizetési átjárót biztosít, mely biztonságossá teszi a fizetést ezen felül pedig, kedvezményeket is kínál. A Terra célja az, hogy a következő három évben Ázsia legnagyobb fizetési hálózatává váljon. Mivel már számos ügyfelük van, érdekes fogyasztói szokásokra figyelt fel a vállalkozás. Kiderült, hogy 4 felhasználó közül 3 nő, akik jellemzően a 30-as éveik végén illetve a 40-es éveik elején járnak. A koreai nők által leggyakrabban vásárolt cikkek a kávé, a baba törlőkendők, ruházati cikkek és egyéb kiegészítők.
A Terra az elmúlt fél évben további mérföldköveket ért el, hiszen 10 ország 25 e-kereskedelmi partnerével lépett üzleti kapcsolatba összesen 25 milliárd dollár éves tranzakciós volumennel, emellett együttműködik Mongólia kormányával, annak érdekében, hogy az ország elavult pénzügyi infrastruktúráját digitalizálják, a blokklánc technológia segítéségével.
Úgy tűnik, hogy mégis lehetséges tömegeket bevonni a blokklánc technológiába és a kriptoiparba. A megfelelő infrastruktúra és UX kialakítása kézzel foghatóvá változtatta a korábbi elképzeléseket és ezzel új utat nyitott a kriptovalutával történő vásárlások előtt.
Nem elkerülendő tény az se, hogy a stabilcoin használatával könnyebbé válik az átjárás a bitcoin és altcoinok spekulatív világába is.