Komoly szigorítást vezetett be a Google a kriptohirdetésekre
A Google frissítette kriptohirdetési irányelveit, szigorúbb követelményeket támasztva a hirdetőkkel szemben, akik kriptoszolgáltatásokat és kriptotermékeket kívánnak népszerűsíteni az Egyesült Királyságban. A frissített szabályok értelmében a kriptotőzsdéknek és a szoftveres tárcaszolgáltatóknak regisztrálniuk kell a Financial Conduct Authoritynél (FCA), mielőtt a platformon hirdethetnének.
Míg ezek a szolgáltatások az FCA szigorú regisztrációs követelménye alá tartoznak, a hardvertárcák hirdetéseire más szabályok vonatkoznak. A frissített szabályozás engedélyezi a hardvertárcák hirdetését FCA regisztráció nélkül is, feltéve, hogy az eszközök kizárólag a privát kulcsok tárolására szolgálnak, és nem segítik elő a kereskedést vagy a csereügyleteket.
Minden hirdetőnek be kell szereznie a Google tanúsítványát, és meg kell felelnie a célpiaci helyi előírásainak. A január 15-én hatályba lépő irányelv módosítás globálisan vonatkozik az összes ilyen pénzügyi terméket hirdető fiókra.
A Google már többször módosította kriptovaluta hirdetési politikáját. 2018-ban az összes kriptovalutával kapcsolatos hirdetést betiltották az átverésekkel kapcsolatos aggodalmak miatt. Ez az álláspont 2021-ben azonban megenyhült, és a Google engedélyezte a szabályozott kriptotőzsdék és tárcaszolgáltatók hirdetését, bár meghatározott feltételek mellett.
A fordulópontot a spot Bitcoin ETF-ek megjelenése jelentette az Egyesült Államokban. 2023 végén a Google bejelentette a hirdetési szabályzatának frissítését, amely január 29-től engedélyezte a „Cryptocurrency Coin Trusts” hirdetéseket.
Ez a változás akkor történt, amikor a Wall Street és a kriptovilág élénken figyelt a SEC várakozó döntésére a spot Bitcoin ETF-ekkel kapcsolatban. Alig néhány héttel később, január 10-én a SEC hivatalosan is engedélyezte ezen alapok kereskedését.