Kiszivárgott mennyit keresnek az influenszerek a kriptoreklámokkal
A napokban kiszivárgott egy jelentés, ami nagy valószínűséggel hiteles információkat biztosít az influenszerek díjazásáról a kriptoreklámokkal kapcsolatban. Nem titkolt dolog, hogy a véleményvezérek a legtöbb általuk megosztott hirdetésért juttatást kapnak, azonban a feltüntetett számok egészen megdöbbentőek. Ha hihetünk a kiteregetett adatoknak, rendkívüli módon megéri a közösségi média felületeken hasonló tevékenységeket folytatni.
Úgy tűnik a kriptoreklámokkal elég szépen lehet keresni, legalábbis egy, a Twitteren április 18-án megjelentetett összefoglaló szerint. A 3 oldal terjedelmű táblázatból könnyen kiolvasható, hogy egyes influenszerek mennyi fizetést kapnak a különböző kriptó projektek népszerűsítéséért.
A mikroblogon a magát a kriptoközösség tagjának valló, ‘@zachxbt’ felhasználónév alatt posztoló személy teregette ki az állítólagos bérezési listát. Az, hogy a kiszivárgott információkra miként tett szert avagy csupán az ő agyszüleménye-e az egész, egyelőre tisztázatlan.
A megkérdőjelezhető lajstrom összesen 114 digitális tartalomkészítőt vesz sorra, akiknek fel van tüntetve a Twitter-fiókjuk, a követőik száma s az is, hogy mennyibe kerül egy-egy hirdetésük. Az is kiolvasható belőle, hogy mindezt egyetlen projektre (amelynek nevét kisatírozták) vonatkozóan állították össze és a megrendelő összesen 120 000 dollárt hajlandó befektetni a tervezet propagálásába. Lebontva az összeget, a saját felületükön megosztott kriptoreklámokkal az influenszerek együttesen 80 000 dollárt zsebelhetnek be. Ha csak retweetek formájában szeretnének részt venni a népszerűsítésben, 40 000 dolláron kell majd megosztozniuk.
Értelemszerűen minél több követővel rendelkezik egy véleményvezér, annál nagyobb summa ütheti a markát. Példának okáért egy influenszer, aki 8 272 008 rajongóval rendelkezik, 25 000 dollárt kap egy reklám posztért és 20 000 dollárt egy retweetért. Ezzel szemben egy olyan tartalomgyártó, akinek mindössze 12 300 követője van, jóval szerényebb gázsit kaphat majd.
Kiszivárgott adatok ide vagy oda, egy projekt hasonló módon történő felfuttatása nem újkeletű dolog s szerves részét képezi az online marketingnek. A kriptoreklámokkal kapcsolatosan 2021 decemberében a Meta (a korábbi Facebook) is bejelentette, hogy támogatni fogja azok megjelentetését platformján.