Kínában mély vízbe dobják a Teslákat… Szó szerint
A kínai minőségellenőrzés megköveteli, hogy a Teslákat mély vízben is teszteljék, csak a biztonság kedvéért.
A kínai Sanghaj Gigagyárban elképesztő a minőségellenőrzési folyamat. A Teslákat szó szerint mély vízben is tesztelik, legalábbis ezt mutatja egy, a YouTube-on közzétett Tesla Model Y videó, amely az elektromos autó biztonsági folyamatait mutatja be. A padló mentén elhelyezett lítiumion-akkumulátorokat és az elektromos motorokat is jól le kell zárni, hogy ne érintkezzenek nedvességgel. A gyárban állítják, hogy míg egy hagyományos belső égésű motorral felszerelt autóba simán bejut a víz, addig egy Teslával ez nem fordulhat elő.
Az elektromos autók vízben történő tesztelése most kezdődött Kínában, ahol az elmúlt 60 év legsúlyosabb áradása tett földönfutóvá rengeteg embert. A közösségi médiában több videós beszámoló is bemutatja, hogy a Tesla hogyan tudott megbirkózni az áradással és megmenteni a sofőrök életét. Nyilvánvalóan nincsenek részletek a modell állapotáról egy ilyen vizes kaland után, nem tudjuk tehát megmondani, hogy később használható lesz-e a megmerült autó, de az tuti, hogy a biztonságról csak ilyen helyzetekben lehet igazán meggyőződni.
Elon Musk még 2016-ban azt mondta, hogy vészhelyzetben az akkori zászlóshajó Model S képes lesz vízen lebegni, köszönhetően annak az akkumulátornak, amely még egy elárasztott út közepén is képes a motort táplálni és a kerekeket mozgatni. Ezt egy Twitteren közzétett videó is bizonyítja, amelyen az autó az elképesztően magas víz ellenére sem állt le.
A Cybertruck is „lebeg”, nemcsak a Model Y, a Model 3 és a Model S. Nemrég Elon Musk arra utalt, hogy a Cybertruck is rendelkezni fog ezzel a funkcióval. Ezt a Twitteren árulta el válaszul egy kíváncsi rajongónak, aki a jármű viselkedéséről kérdezte a Tesla fejét. „Vadászni és horgászni járok, és néha vízzel borított utakon kell áthaladnom. Meg tudom-e csinálni anélkül, hogy az autó megsérülne?”. Igen – válaszolta az igazgató -, egy ideig még lebeghet is”. Az irányíthatóság elvesztésének problémája természetesen továbbra is fennáll, ahogyan az is, hogy az áramlat elsodorja a gépkocsit. A járművek tehát nem kétéltűek, azaz nem lesz az autóból hirtelen hajó. Ez talán egy újabb ötlet is lehetne a vállalat következő autójához.