Kína digitális jüanja élete legnagyobb tesztje előtt áll
Kína közelgő digitális valutáját egy olyan utazásmegosztó személyszállító szolgáltatással próbálja ki, amelynek több mint 500 millió felhasználója van.
A kínai digitális jüan egy újabb nagyszabású teszten vesz részt. Ezúttal a kínai Uber-nek is becézett utazásmegosztó szolgáltatással, a Didi Chuxingon-gal próbálják ki, állította a Bloomberg.
A Didi a digitális jüan fizetési rendszerét fogja tesztelni a céghez tartozó autókban. Jelenleg a Softbank által támogatott helyi játékosok, a WeChat Pay és az AliPay fizetési lehetőségeit kínálják az ügyfeleknek olyan globális hitelkártyákkal, mint a Visa és a Mastercard. A Didi vezetői azt mondták, hogy a kínai központi bankkal (PBoC) együtt dolgoznak a projekten. Ha a teszt eredményei pozitívak lesznek, az komoly lendületet ad majd a digitális jüan szélesebb körű bevezetésének is. Ez év elején egy kínai tisztviselő azt nyilatkozta, hogy azt remélik a digitális valuta még a 2022-es pekingi téli olimpia előtt elindul. Az Uber szolgáltatáshoz hasonlító autómegosztó alkalmazás már napi 30 millió ingázóval büszkélkedhet, és állítólag több mint 550 millió regisztrált felhasználója van. Ez tehát komoly megmérettetés lesz a kínai CBDC számára, hiszen Kína 1,4 milliárd lakosának csaknem 40%-a a vállalat kliense.
A jüan használata nem korlátozódik kizárólag a taxisokra. A Didi 2018 elején elindította a saját Uber Eats-esque, DiDi Food nevű alkalmazását, amelyet szintén bevonnak a pilot programba. A Didi társaság egy olyan projektet tervez kifejleszteni, amely a mindennapi szolgáltatásokhoz kapcsolódik, azaz a felhasználók helyett valaki felveszi a mosodai csomagokat vagy éppen a szupermarketnél a tele bevásárlószatyrot.