Kiderítették kik fektetnek leggyakrabban kriptovalutákba és mi hajtja őket
A kriptovaluták egyre szélesebb körben kerülnek elfogadásra világszerte. De kik az újoncok és miért most szállnak be? Talán túlságosan elterjedt az a tévhit, miszerint kriptovalutába úgyis a fiatalok és a gazdagok invesztálnak. A DISQO, fogyasztói ismeretekkel foglalkozó platform részletes tanulmánya ezt megcáfolta, és kiderítette, kik azok, akik digitális pénzbe fektetnek, és mi áll döntésük mögött.
A kriptopénzek elterjedése az utóbbi időszakban rohamosan felgyorsult. Az új befektetők csatlakozási folyamatát nemrégiben a DISQO nevű, fogyasztókkal kapcsolatos információkkal foglalkozó platform vizsgálta meg. Tanulmányt készítettek arról, hogyan használják az emberek az új online pénzügyi szolgáltatásokat és magát a kriptovalutát.
A tanulmány eredményei röviden összefoglalva
- A kriptovaluták és az új pénzügyi szolgáltatások iránti elkötelezettség elsősorban önbizalom kérdése. Ezt a hírekben és a közösségi médiákon keresztül felerősített vélemények és tapasztalatok táplálják.
- A fogyasztók minden jövedelmi szinten hasonló arányban látogatják a kriptovaluta tőzsdéket
- Jövedelemtől és korosztálytól függetlenül találkozunk új befektetésekkel való kísérletezésre hajlandó személyeket.
Carl Van Ostrand, a DISQO adatmegoldásokért felelős alelnöke elmagyarázta tanulmányuk elsődleges célját: „A fogyasztók a kriptovaluták és az új pénzügyi szolgáltatások mérlegelésének és elfogadásának különböző szakaszaiban vannak. Ezért mélyebbre akartunk ásni, hogy segítsük ügyfeleinket e fontos viselkedésbeli változások megértésében. Megvizsgáltuk a mai kriptopénzváltók viselkedését, demográfiai és attitűdbeli dimenzióit, hogy megtudjuk, kik mozgatják a digitális átalakulást a pénzügyekben.”
A közösségi médiák befolyása
A tanulmányban a kriptotőzsdék látogatását a hírekben és a közösségi médiában megjelenő történetek vezérelték. Például 2021-ben A Gamestop ügye hajtotta az újonnan érkezőket a kriptotőzsdékre. A későbbiekben Elon Musk tweetje a dogecoinról szintén ugyanilyen hatással bírt, ezzel bizonyítva, mekkora szerepe van a közösségi médiának a pénzügyi világban. A Crypto.com Los Angeles-i Staples Center névhasználati jogának biztosítása pedig szintén masszív hajtóerő volt.
Bizalmi és kockázati kérdés
A kriptovaluta-tőzsdéket látogató embereket megkérdezték a személyes pénzügyekkel kapcsolatos kockázattűrő képességükről. A felmérés során a kriptovalutát vásárló emberek válaszait vetették össze a kriptót nem vásárlókkal.
Eredményül azt kapták, hogy a kriptót vásárlók magabiztosabbak voltak személyes pénzügyeik kezelésében (72% vs. 63%) és nyitottabbak voltak a magas kockázatú / magas hozamú befektetésekre, mint a kriptovalutát nem vásárlók (44% vs. 23%).
Nem, életkor, jövedelem
A tanulmány szerint nemi jellegű összehasonlításban az újabb pénzügyi szolgáltatások sokkal több férfit vonzanak, mint nőt. A jövedelmi összevetésükben azonban alig volt különbség – mindössze néhány százalékpont (29% vs. 22%).
Az is kiderült, hogy a kriptoplatformokat leginkább a 35-44 évesek látogatják, míg a hagyományos befektetési cégek megtartották idősebb közönségüket, a jóval 65 év felettiek csoportját.
Van Ostrand elmondta: „Azzal, hogy összekötjük az emberek gondolkodását azzal, amit online csinálnak, megcáfolhatjuk azt az elméletet, hogy az új pénzügyi szolgáltatások és valuták csak a fiataloknak vagy a gazdagoknak szólnak. A pénzintézetek és a márkák számára általában véve eredményeink azt javasolják, hogy hosszú távon térjenek a technológia-barátabb és innovatívabb megközelítések felé”.
A DISQO szerint a hype ellenére bizonyítékot találtak arra, hogy mind a kriptovaluták, mind az új pénzügyi szolgáltatások valódi mögöttes igényeket elégítenek ki. „Ez különösen a fiatalabb befektetők körében jellemző, akik új utakat kereshetnek a személyes pénzügyeik kezelésének átgondolásához. Ők úgy érezhetik, hogy a hagyományos pénzügyi szolgáltató cégek nem elégítik ki igényeiket megfelelően”.