Jönnek a kriptohirdetések a Google-re, életbe lépett az új hirdetési szabályzat
A Google augusztus 3-án életbe lépett új szabályzata értelmében a kriptovaluta-váltó és tárca szolgáltatásokat kínáló hirdetők ismét reklámozhatják termékeiket.
Tegnap új napra ébredtünk, hiszen augusztus 3-án életbe lépett a Google legfrissebb hirdetési szabályzata, mely értelmében ismét lehet kriptovalutákhoz kapcsolódó termékeket és szolgáltatásokat hirdetni. Több mint három évet kellett várni arra, hogy az amerikai multinacionális vállalat meggondolja magát a kriptoeszközök reklámaival kapcsolatban.
A Google ugyanis még 2018 júniusában betiltotta a kriptókhoz és az ICO-khoz (Initial Coin Offering) kapcsolódó hirdetéseket, a frissített irányelv viszont ismét lehetővé teszi, hogy a szabályozott kriptodevizákkal foglalkozó szervezetek újra reklámozhassák szolgáltatásaikat. Az ICO-kat azonban kihagyták az új szabályozásból.
A Google kriptohirdetési politikájának felülvizsgálata először júniusban körvonalazódott. Az új szabály szerint az amerikai fogyasztókat megcélzó „kriptopénz-váltók és tárcákat kínáló hirdetők reklámozhatják szolgáltatásaikat és termékeiket, ha megfelelnek bizonyos követelményeknek”.
A lépéssel egyértelműen plusz bevételre tesz szert a Google anyavállalata, az Alphabet, habár a techóriás ezt lehet meg sem fogja nagyon érezni, hiszen a vállalat reklámbevétele 147 milliárd dollár.
A Google szigorú követelményeinek célja, hogy kiszűrje a gyanús hirdetéseket és a nyilvánvaló kripto átveréseket. A hirdetőknek a Pénzügyi Bűnüldözési Hálózatnál (FinCEN) „pénzszolgáltató vállalkozásként és legalább egy államban pénzátadóként, vagy szövetségi vagy állami bejegyzett banki szervezetként” kell regisztráltatniuk magukat.
A cég ugyanakkor nem engedélyezi az ICO-k, a DeFi kereskedési protokollok vagy a kriptovaluták vásárlásának, eladásának vagy kereskedelmének reklámozását. A hírességek kriptohirdetései is tiltva vannak, ami részben segíthet a celebek nevét felhasználó átverések, a különféle kriptoscammek kiszűrésében. Mint arról mi is többször beszámoltunk egyre több híres ember nevével élnek vissza a csalók és emberek ezreit verik át, ennek próbálna most gátat szabni a vállalat.
A Google frissített irányelve azt is megtiltja, hogy a kriptohirdetések olyan weboldalakra hivatkozzanak, amelyek kriptopénz befektetési tanácsokat, aggregátorokat vagy brókerértékeléseket tartalmaznak.
A múlt hónapban a TikTok bejelentette, hogy a kripto alapú promóciós tartalmakat betiltották annak a lépésnek a részeként, hogy a platformon ne lehessen többé minden pénzügyi szolgáltatást és terméket hirdetni.