Innovatív kampánnyal rukkolt elő a Kaufland: 10 eurós utalvány NFT-kért

A Kaufland német hipermarketlánc meglepő kezdeményezéssel állt elő, az egyre csak fejlődő kriptoközösséget vette célba ezúttal. A fennálló medvepiaci körülményeket kihasználva próbál megnyerni egy fiatalabb demográfiai csoportot.

A kampány új megoldást kínál az értéküket egyre inkább elvesztő NFT-k holderei számára, lehetőséget adva ezáltal a haszonszerzésre. A kereskedelmi óriás lehetővé teszi a kriptoszektor szereplőinek, hogy a szóban forgó digitális eszközöket 10 euró értékű utalványokra cseréljék be. Ennek eredményeképp a lassan teljesen illikviddé váló NFT-k más funkciót kapnak.

A Kaufland, ami minden előzmény nélkül vetette bele magát a nem helyettesíthető tokenek világába, a Fresh4trash.io weboldalon keresztül rántotta le a leplet az NFT Refresh fantázianevre hallgató online indítványáról. A tervek szerint a program 2023. október 30-án, azaz ma ér véget, ez idáig vehették igénybe az NFT-k tulajdonosai az egyedülálló pénzkereseti alternatívát. Ugyanakkor, van egy apró csavar is a dologban, a voucherek kizárólag friss gyümölcsökre és zöldségekre válthatóak be az élelmiszeripari vállalat üzleteiben.

Kaufland NFT-k

A Kaufland azonban nem az első európai cég, aki hasznosítani kívánja az NFT-k nyújtotta lehetőségeket. Az idei év során Olaszországban is napvilágot látott két NFT alapú, közismert kereskedelmi társaság által megvalósított kezdeményezés. A Bennet olasz szupermarketlánc is bemutatta a saját fejlesztésű Bennet NFT Club nevezetű projektjét. A forradalmi vásárlói hűségprogram a blokklánc és az NFT technológián alapszik.

A jutalomprogram keretein belül 3 eltérő NFT by Bennet gyűjtemény érhető el és az érdeklődőknek 2 700 különböző digitális eszközhöz van hozzáférésük. Az NFT-k dizájnterveihez a Bennet IED-Istituto Europeo di Design által újragondolt bevásárló táskái szolgáltak inspirációként

A kereskedelem és a kriptovaluták összefonódása révén világossá vált, hogy mennyire könnyen összevonható a hagyományos vásárlás a digitális kor vívmányaival. Az NFT piac ingadozásainak következtében egyelőre kérdéses, hogy miként adaptálják és innoválják majd ezeket a digitális eszközöket a kereskedők világszerte.

A Kaufland mellett olyan híres márkák is belekóstoltak az NFT őrületbe, mint például az Adidas, a Haribo vagy a Lufthansa.