Íme Elon Musk titka, amiért ennyire sikeres a Tesla

A világ egyik legsikeresebb vállalata minden kétséget kizáróan az elektromos autókat gyártó Tesla. De vajon mi lehet a cég fejének, Elon Musknak a titka?

Habár még mindig nem igazán elterjedt az elektromos autók használata, egy autógyár lesöpörte a porondról a versenytársait: ez pedig nem más, mint a Tesla. Míg a világ óriási mikrochip hiánnyal küzd, emiatt akadozik bizonyos elektronikus cikkek és gépkocsik gyártása, addig Elon Musk gigavállalata ontja magából a csúcskategóriás elektromos autókat, amikre természetesen vevő is akad, elég az egyik legnagyobb autókölcsönző vállalatra, a Hertzre gondolni, mely alig egy hete jelentette be, hogy 100 ezer Teslával fogja bővíteni a gépkocsi-parkját. Na, de mi lehet Elon Musk titka? A válasz egyszerű: kutatás és fejlesztés.

A Tesla a többi autógyártóhoz képest sokkal több pénzt fordít az ún. K+F-re. A Tesla termékei rendkívüli mértékben innovatívak, ezt még Musk utálói is elismerik. A vállalat viszont ezt úgy tudja elérni, hogy minden egyes autó esetében közel 3000 dollárt költenek kutatásra és fejlesztésre. Egész pontosan 2984 dollárt. A második helyen a Ford áll, mely 1184 dollárt fizet a K+F-re, míg a harmadik helyen álló Toyota csak 1063 dollárt. A Volkswagen, az Audi és a Renault együtt nem költ annyit az autók tesztelésére és fejlesztésére, mint a Tesla. Ezt a pénzt azonban valahol meg kell spórolni. A Tesla másik titka az, hogy nem költ egy fillért sem reklámra. Valaki látott már Tesla reklámot a tévében? Esetleg óriásplakátokat? Nem valószínű, hiszen az amerikai autógyár 0 dollárt költ marketingre.

A többi autógyártó átlagosan 495 dollárt költ reklámra minden eladott gépkocsi esetében. A Chrysler 664 dollárt, a Ford 468 dollárt, a Toyota 454 dollárt fizet a különböző hirdetésekre. Elon Musk mára akkora népszerűségnek örvend, hogy az autók szinte magukat adják el, a Tesla neve szájhagyomány útján terjed, így nincs szükség arra, hogy dollár milliókat költsön a cég arra, hogy mindenki tudjon a legújabb autóikról.

Elon Muskot csodálja a Volkswagen feje, Herbert Diess

Musk egyébként nem csak a hétköznapi emberek között örvend nagy népszerűségnek. Az egyik legnagyobb rajongója nem más, mint a Volkswagen-konszern vezérigazgatója, Herbert Diess. Diess nemrég a Tesla fejét meghívta a VV vezetőinek találkozójára is és nem győzött neki bókolni.

A Tesla első számú vezetőjét gyakorlatilag „meglepetésvendégként” hívta fel a német autógyár vezérigazgatója, hogy megpróbálja még jobban motiválni a wolfsburgi vezetőket. A Handelsblatt című német lap szerint a Musk gratulált a gyártónak ahhoz, hogy az iparág „ikonja” és „legnagyobb kihívója” a népszerű Teslának.

Diess elismerően beszélt a Tesláról, kijelentve: „A Tesla gyorsaságára példa, hogy hogyan kezeli a mikrochiphiányt: saját szoftverek fejlesztésével. Így mindössze 2-3 hét alatt kapott egy újat, amely lehetővé teszi a különböző félvezetők használatát. Lenyűgöző.”

A wolfsburgi vezérigazgató megköszönte Palo Altó-i kollégájának a kapott bókokat: „Örülök, hogy még a legerősebb versenytársunk is úgy gondolja, hogy sikeres lesz az átállás [az elektromos gépkocsikra], ha teljes erőbedobással tudjuk kezelni az átalakulást”.

A videohívás arra is alkalmat adott, hogy a VW feje ígéretet tegyen Elon Musknak: „Hamarosan el fogunk jönni Gruenheide-be, hogy meglátogassuk Önt” – utalva a Tesla első európai gyárára, amely Berlin közelében található, és már majdnem teljesen üzemképes.

A Volkswagen azonban máris lépett, hogy reagáljon riválisa lépéseire. Hat új gigagyárat építenek az elektromos autók akkumulátorai számára, amelyek az öreg kontinensen épülnek majd, és 2030-ra 240 GWh kapacitással fognak rendelkezni.