Hiába az új külső, a Google Chrome alattomosan megfigyel
A Google keresőóriás mostantól közvetlenül figyelemmel kíséri, hogy a Chrome böngésző felhasználói milyen weboldalakat látogatnak meg. Ugyan sokan ellenzik az új verzió alapfunkcióját, de hát mégsem lehet csak úgy felhagyni a kémkedéssel!
Az úgynevezett Privacy Sandbox követi a weboldalakon eltöltött időt, majd a felhasználók érdeklődési területei alapján címkéket hoz létre, amit továbbít a webhelyeknek, hogy a hirdetők személyre szabott reklámokat jelenítsenek meg. A Google pontosan tisztában van azzal, hogy a funkció egyáltalán nem népszerű, blogbejegyzésében azonban megerősítette, hogy a legtöbb felhasználó számára már elérhetővé vált. Miután megnyitják a Chrome böngészőt, egy felugró ablakot fognak látni, amely tájékoztatja őket a frissítésről. Ha ki akarod kapcsolni a beépített nyomkövetőt, kattints a Chrome beállításaira, majd az „Adatvédelem és Biztonság”, végül pedig a „Hirdetések menüpontra”.
Ironikus módon egyébként a Google „a privátabb böngészéshez vezető útnak” nevezi a reklámhirdetések személyre szabását. Azt állítja ugyanis, hogy egy napon majd kikapcsolja a harmadik féltől származó, nyomkövető sütiket, amit az új, bizonyos „korlátokkal” rendelkező hirdetési platform fog felváltani. Érdemes azonban megjegyezni, hogy a harmadik féltől származó sütiket (cookie-kat) az Apple és a Firefox már évek óta blokkolja. Tulajdonképpen éppen ez indította el a változást, miután az Apple 2020-ban bejelentette, hogy a Safari felhasználók letilthatják a sütik tárolását a Mac-en.
A Google szerint azonban kell lennie egy más nyomkövető alternatívának – nem lehet csak úgy leállni a kémkedéssel (hiszen éppen ez a keresőóriás egyik legnagyobb bevételforrása). A homokozót pedig éppen erre találták ki, s amennyiben sikeres lesz, 2024 végére talán a Chrome felhasználók is megszabadulhatnak a harmadik felektől származó sütiktől.