Szigorít a Google: MiCA-engedélyre lesz szükségük a kriptovállalatoknak a hirdetéshez

A Google április 23-tól egész Európában szigorúbb kriptohirdetési szabályokat fog alkalmazni.
A Google új szabályozásai – amelyek alig több mint egy hét múlva lépnek életbe – megkövetelik, hogy a tőzsdék és a kriptovállalatok MiCA- vagy nemzeti szintű kriptoszolgáltatói (CASP) engedéllyel rendelkezzenek. És bár a cél a befektetők védelmének fokozása, a szakértők arra figyelmeztetnek, hogy az új szabályozási politika elnyomhatja a kisebb cégeket.
Ezeknek a hirdetőknek be kell tartaniuk a helyi jogi követelményeket, és Google-tanúsítvánnyal is kell rendelkezniük. A jogsértések azonban nem vezetnek azonnali felfüggesztéshez, a Google ugyanis tisztázta, hogy az érintett fiókok legalább hétnapos figyelmeztetést kapnak, mielőtt letiltásra kerülnek.
A Google szabályozási politikájának változására azután kerül sor, hogy a MiCA – az EU első átfogó szabályozási keretrendszere a digitális eszközökre vonatkozóan – tavaly decemberben bevezetésre került.
A Google új politikája megnehezíti a kisebb projektek dolgát?
A jogi szakértők „kétélű kardnak” tekintik a változást. Hon Ng, a Bitget jogi vezetője elismerte, hogy bár a Google új politikája a nem ellenőrzött szereplők kiszűrésével fokozza a befektetők védelmét, fennáll a veszélye, hogy mindez rossz hatással lesz a kriptopiaci szereplőkre.
Ng szerint a kisebb tőzsdéknek nehézséget okozhatnak a MiCA tőkekövetelményei, valamint a Google és a helyi szabályozó hatóságok kettős tanúsítási követelményei, ez pedig megfojthatja az innovációt.
Mások kicsit szkeptikusabbak a Google döntésének hatásait illetően. Mattan Erder, az Orbs blokkláncprojekt jogtanácsosa szerint a változtatás inkább a Google felelősségbiztosításáról szólhat, mintsem a befektetők védelméről. Rámutatott, hogy a szabályozás hatásai nagyban függnek majd attól, hogy a MiCA és a CASP regisztráció mennyire bizonyul megterhelőnek és költségesnek. Ha ezek a tényezők a nagyobb szervezeteknek kedveznek, a kisebb piaci szereplők hátrányba kerülhetnek az európai felhasználók elérésében.