Az otthoni munkavégzést hibáztatja a Google volt vezérigazgatója

Az AI-versenyben az otthoni munkavégzés miatt maradt le a Google, állítja Eric Schmidt, a technológiai óriás volt vezérigazgatója.

Megjegyzése a Stanford diákjai előtt hangzott el egy nemrégiben adott interjú során, amelynek videóját már eltávolították az egyetem Youtube-csatornájáról, miután „nyers fogalmazását” széles körben felkapta a sajtó.

„A Google úgy döntött, hogy a munka és a magánélet egyensúlya, a korai hazajárás, az otthoni munkavégzés fontosabb, mint a győzelem. A startupok azért működnek jól, mert az emberek pokolian sokat dolgoznak. Sajnálom, hogy ilyen nyersen fogalmazok. De az a helyzet, hogy ha mindannyian elhagyjátok az egyetemet és céget alapítotok, majd versenyezni akartok a többi startuppal, akkor nem kellene hagynotok, hogy az emberek otthonról dolgozzanak és csak heti egy nap jöjjenek be munkába”mondta.

Tényleg a távmunka lehet a hibás?

A Google a koronavírus világjárvány után a hibrid munkapolitika mellett tette le a voksát. Az óriás 2022-es jelentése szerint a dolgozóknak hetente körülbelül három alkalommal kell bemenniük az irodába. De nem a Google az egyetlen technológiai vállalat, amely ezt a megoldást alkalmaz – a Fortune jelentése szerint az OpenAI szintén a háromnapos rendszert pártolja. Ennek ellenére a vállalat ChatGPT-je a versenyben még mindig jóval a Google Brad előtt jár.

Az OpenAI előretörése egyébként részben annak is köszönhető, hogy a vállalat jobban ötvözte az innovációt a gyors piacra lépéssel. A ChatGPT, amelyet 2022 novemberében indítottak el, azonnal óriási népszerűségre tett szert, míg a Google Brad, amely a Google mesterséges intelligencia-alapú chatbotja, csak 2023 márciusában debütált. Az elemzők szerint a Google óvatosabb megközelítést alkalmazott, tökéletesíteni akarta a terméket, míg az OpenAI inkább a „gyorsan hibázz, gyorsan javíts” stratégiát választotta.

Az adatok azt mutatják, hogy az otthoni munkavégzés nem csupán egy átmeneti megoldás volt a pandémia alatt, hanem hosszú távon is meghatározóvá vált a munkaerőpiacon. A Zippia beszámolója szerint az amerikai vállalatok 74 százaléka előszeretettel alkalmazza a hibrid munkapolitikát. Az Integrated Benefits Institute kutatása szerint a munkavállalók közel fele felmondana, ha a munkaadó megkövetelné a teljes irodai jelenlétet.