Egyet előre, kettőt hátra: a Google és Facebook kérészéletű kriptohirdetés tiltásáról
A Google és a Facebook láthatóan beváltotta az ígéretét és nem tiltja tovább a kriptopénzes hirdetéseket.
Facebook fehérlistázta a Coinbase-t
Brian Armstrong, a Coinbase CEO-ja július 20-án posztolta Twitterjére a hírt, hogy cégét fehérlistázta a Facebook és újra tudnak hirdetni a közösségi média oldalon.
Facebook banned ads for crypto earlier this year. Proud to say we’ve now been whitelisted and are back introducing more people to an open financial system ? pic.twitter.com/JqF5ssAqqh
— Brian Armstrong (@brian_armstrong) 2018. július 20.
Úgy tűnik a Google is vett egy éles kanyart, mert egyes userek bizonyítékként már feltöltöttek képet Coinbase Google Ads hirdetésekről.
“Korábban a Facebook betiltotta a kriptohirdetéseket. Büszkén jelentem, hogy fehér listára kerültünk és visszatértünk, hogy még több embernek mutassuk be a nyílt pénzügyi rendszert,” kommentálta Armstrong.
Pont időben?
A Facebook, Google és Twitter óriási zűrzavart keltett a kriptopiacokon mikor január elejétől kezdve elkezdték betiltani a kriptopénzes vállalkozások hirdetéseit.
A Twitter ugyan még továbbra is tiltja, de a CEO, Jack Dorsey nagy bitcoin barát hírében áll és ellentmondóan a CEO fizetési platform vállalkozása, a Square a tiltás alatt kezdte le listázni a bitcoint.
A Coinbase esetében pedig már régóta kering a pletyka, hogy a Facebook szemet vetett Egyesült Államok legnagyobb kriptotőzsdéjére, adta hírül még júniusban a Bitcoinist.
Hivatalosan nem lett még semmi se bejelentve, de Armstrong egy Twitter bejegyzésben már megjegyezte, több projekt is fut a háttérben. Az alacsony bitcoin árfolyam kapcsán kiemelte, a Coinbase a csendesebb piaci környezetben terjeszkedésre, míg a fokozott piaci körülmények között a fejlesztésekre kíván koncentrálni.
“A lefelé tartó ciklusokat erős alapok építésére használjuk azért, hogy az azt következő növekvő ciklusban gyarapodni tudjunk” írta.
Más reakciók szerint a kérészéletű kripohirdetés tiltások többet használtak mint ártottak az ökoszisztémának, mivel megerősítette az emberek kriptopénzekbe vetett hitét a félévesre húzódott ‘kriptotél’ és a szabályozási bizonytalanságok közepette.
“Google és Facebook újra engedi a Coinbase-t hogy hirdessen … a 2018-as évi bitcoin elfogadottsági arány elérte a mélypontot,” kommentálta Alistair Milne vállalkozó a mai napon.
Google and Facebook are both allowing Coinbase to advertise again
… the 2018 Bitcoin adoption rate has probably already bottomed— Alistair Milne (@alistairmilne) 2018. július 23.
A fejlemények összecsengenek a bitcoin elmúlt öt napban mutatott több mint 15%-os erősödésével.