A legjobb hír valaha: Google betiltja a kriptopénzes hirdetéseket
A Facebook januári lépését követve a Google bejelentette, hogy betiltja a kriptopénz és elsődleges tokenkibocsátás (ICO) népszerűsítését a hirdetési platformján.
Google leszámol a gyanús ICO- és kriptoreklámokkal
Az új Alphabet Inc. (aka Google) irányelv az idén júniusban lép hatályba és hatással lesz a keresőmotorjára, YouTube-os hirdetéseire és Google AdSense hirdetési hálózatára is. A Facebook még januárban jelentett be hasonló lépést és az intézkedés célja a fogyasztók védelme.
A Google közleménye így szól:
Az évben számos szabályzatot frissítettünk annak érdekében, hogy hatékonyan kezelni tudjuk a szabályozatlan vagy spekulatív pénzügyi termékeket hirdető, mint például a bináris opciós, kriptopénzes, devizapiaci és CFD-s hirdetéseket.
Egy nemrégiben kiadott ‘rossz hirdetések’ jelentés (Bad Ads Report) szerint a félrevezető és rosszindulatú hirdetések száma, köztük a hitelhirdetések, a rendszerhibát imitáló hirdetések és az „álhír” hirdetések száma az elmúlt években drámai mértékben nőtt.
2017-ben több mint 3,2 milliárd hirdetést vettünk le, amelyek megsértették hirdetési irányelveinket
— írta egy blogbejegyzésben Scott Spencer, a Google fenntartható hirdetési igazgatója.
Ez átlagosan 100 hirdetést jelent másodpercenként és hozzávetőleg a duplája a 2016-os 1.7 milliárdos számnak, amihez képest a 2015-ös 780 milliós hirdetés szám megint csak kutya füle
Ezenkívül a Google 2017-ben több mint 130 millió olyan hirdetést vett le, ahol a hackerek úgynevezett privacy coinokat bányászó kódokat illesztettek be a hirdetésbe kriptopénz bányászatra késztetve a felhasználók számítógépét.
Rossz az ármanipulálóknak, jó a bitcoinnak
A tavalyi rapid bitcoin és altcoin árfolyam emelkedés egyik mozgatórugója a 2017-ben több mint 3 milliárd dollárnyi ETH-forrást gyűjtő ICO-projektek voltak, ahol rengeteg olyan kétes, gyanús vagy épp haszontalan projekt kapott jelentős összegeket, amelyek egy szabályozott gazdasági ökoszisztémában életképtelenek lettek volna.
A ‘túl szép, hogy igaz legyen’ hozamokkal kecsegtető hirdetések — mint a hírhedt Bitconnect, az emlékezetes hirdetési villámhadjáratával — sok befektető számára keserű véget ért. A szabályozó szervek által kiadott figyelmeztetések ellenére még nincs nemzetközi konszenzus arról, hogyan lehetne a jelentős innovációs potenciállal és egyben kockázatokkal járó ICO-kat megregulázni. A Magyar Nemzeti Bank se jutott tovább az elszórtan kiadott kriptopénz és ICO figyelmeztetésein túl.
A hír nincs közvetlen hatással a bitcoinra, lévén szó egy decentralizált digitális fizetőeszközről van szó. Nincs marketing osztálya, nincs egy központban ülő csapata és ügyvezetője, és nem regisztrált sehol se mint cég forrásgyűjtés céljából.
There is only cryptocurrency that has never depended on marketing: Bitcoin.
All the rest would be nowhere without the marketing departments behind them. https://t.co/aGAIrdFe8H— Saifedean Ammous (@saifedean) March 14, 2018
Rendeltetésszerűen decentralizált nyílt forráskódú protokoll, amit a világban elszórtan tevékenykedő önkéntes fejlesztők tartanak karban.
Maga a bitcoin közösség pozitívan reagált a hírre és egy reddit kommentelő megjegyezte:
Óriási hír a bitcoin számára! Legitim projekteknek nincs szüksége hirdetésre. A bitcoin organikusan, szájról szájra terjed. Továbbá rengeteg tartalom van a YouTube-on, újságokban és a tévében róla. A bejelentés sokkal jobban fáj az altcoinoknak és ICO-knak.
Christine Lagarde újra kikelt a kriptopénzek ellen
Habár a Google bejelentése az elemzők szerint inkább üdvös, sem mint ártalmas az ökoszisztéma fejlődésére nézve hosszú távon, a piac újra túlreagálta a hírt. A cikk írásának idején az árfolyam a 8 200 dolláros árfolyamon kezd el stabilizálódni.
A masszív eladáshoz hozzájárult Christine Lagarde IMF igazgató tegnapi blogbejegyzése is, amelyben arra kéri az országok pénzügyi szabályozó szerveit, hogy lépjenek fel a kriptopénzek ellen.
Borítókép forrás: Behance