Mindenki jobban járna a fizetett tartalom bitcoin alapú vásárlásával
A fizetett tartalom bitcoin alapú megvásárlása többek között eltüntetné a banki és hitelkártyás közvetítői díjakat, és így a felhasználók névtelensége is biztosítva lenne.
A weboldalakat elöntő online hirdetések nemcsak a fogyasztók, hanem a hirdetők és a tartalomszolgáltatók számára is hátrányosak. A felugró kis ablakok a felhasználói élményen túl a szolgáltatók bevételszerzését is megnehezítik. Ennek az a vége, hogy minden szereplő próbál túljárni a másik eszén.
Hogy ez mit is jelent a valóságban?
Nemrég a Facebook a hirdetői üzletágának védelmében elkezdte kikerülni a hirdetésblokkolókat. Természetesen a felhasználók gyorsan reagáltak, és azonnal posztolni kezdték a többi felhasználó számára az új blokkolási megoldásokat. Ennek a káros kutya-macska játéknak pedig éppen a bitcoin és a blokklánc vethetne véget.
A Facebook számára a hirdetésekből származó bevétel a teljes bevételük jelentős részét képezi. Jelenleg 3 millió hirdető használja a Facebookot ilyen célokra, ami 50%-os növekedést jelent tavalyhoz képest is.
Az Ipsos Mori (a Facebook megbízásából) a hirdetések blokkolásáról és a személyre szabásról készített egy felmérést. Ez alapján azt láthatjuk, hogy a blokkolás legfőbb okai a zavaró hirdetések (69%), az internetezést lassító hirdetések (58%) és a biztonsági/malware veszélyeket tartalmazó hirdetések (56%).
A fizetett tartalom bitcoin alapú vásárlása lehet a megoldás
A New Yorkban néhány hete rendezett „Blokkláncok és Kriptovaluták” elnevezésű konferencián szakértők arról vitáztak, hogyan tudnának a kriptovaluták, a mikrofizetések és a további internetes pénzkereseti lehetőségek a hirdetők segítségére lenni.
Felmerül azonban a kérdés: hogyan fognak az online hirdetők pénzt keresni, ha az összes felhasználó elkezd hirdetésblokkolókat használni?
A hirdetéseken kívül a másik lehetséges bevételi forrás a fizetett tartalmak előállítása. De például az újságok esetén vajon ki fizetne minden egyes alkalommal bankkártyával azért, hogy egyetlen érdekes cikket elolvasson?
A bitcoin segítségével a közvetítői díjak megszűnnének, és a felhasználók számára sokkal egyszerűbbé válna a fizetett tartalom megvásárlása. Elissa Shevinsky, a Stealth Crypto Company vezetője a következő megoldást javasolta: a böngészők tartalmazzanak egy olyan megoldást, amely azonnali fizetést engedélyez kriptovalutákkal.
Ez az egyik fő oka annak, hogy a bitcoin alapú mikrofizetések ideje közeledik. A Brave Ledger például lehetővé teszi a felhasználók számára a tolakodó hirdetések letiltását, akik közben egyenesen a tartalomszolgáltatónak tudnak fizetni az adott termékért. Cserébe pedig a felhasználók relevánsabb hirdetéseket és tartalmakat, a szolgáltatók pedig megbízhatóbb bevételi forrást kaphatnak.