Félrevezetőek a kripto influenszerek befektetési tanácsai

A digitális kriptopiacra özönlő retail befektetőket a közösségi média kripto influenszerei gyakran bombázzák befektetési tanácsokkal. Ezek az önjelölt guruk betekintést és ajánlásokat ígérnek, de egy új tanulmány szerint javaslataik inkább félrevezetőek, semmint értékadó tartalommal bírnak.

Kripto influenszerek: A tweetek hatása

Egy csapat által végzett kutatás több mint 180 kripto influenszertől származó tweet hatását elemezte a követők viselkedése és a tokenek árfolyamára vonatkozóan.

Az eredmények aggasztó képet festenek. Míg a tweetek rövid távú árnövekedést váltottak ki, átlagosan közel 2%-ot az első két napban, ezek a nyereségek gyorsan elpárologtak. Sőt, a tanulmány szerint az influenszerek ajánlását követő egy hónapon belül közel 7%-os kumulatív hozamcsökkenés következett be.

kripto influenszer

Az eredmények rezonálnak a valós példákkal. Egy nemrégiben készült másik jelentés például bemutatja a rosszul sikerült CryptoZoo projektet, amelynek élén a YouTuber Logan Paul állt, és amely milliós befektetéseket vonzott, mielőtt azzal a váddal szembesült, hogy „szőnyeghúzás” átverés volt. Ez egy olyan rendszer, amelyben a fejlesztők a befektetői pénzek átvétele után felhagynak egy projekttel.

Egy másik kutatócsapat szerint a kripto influenszerektől származó ajánlások gyakran veszteségeket eredményeznek. Colin Wu kínai újságíró arról számolt be, hogy az X-en  található kripto influenszerek jelzései alapján megnyitott pozíciók átlagosan 2,20%-os csökkenést mutattak 10 nap után és 6,50%-os csökkenést 30 nap után.

kripto influenszerAll Posts

Ez az adat az Indiana University, a Harvard Business School és a Texas A&M University kutatóitól származik, akik 36 000 prominens kripto influenszer tweetjeit elemezték. A tanulmány 1600 különböző eszközre vonatkozó ajánlásokra terjedt ki.

Influenszer hájp és a SEC közbelépése

Az influenszermarketing térnyerése a kriptotérben nem maradt észrevétlen a szabályozók számára sem. A jelentés kiemeli az Európai Bizottság nemrégiben tett panaszát a közösségi médiában történő, potenciálisan félrevezető kriptopromóciókkal kapcsolatban.

Emellett az új európai kriptopiaci szabályozások (MiCA) szerint felelősségre vonhatják az influenszereket az ajánlásaikon és promóciókon keresztül történő piaci manipulációért.

Az Egyesült Államokban az Értékpapír- és Tőzsdebizottság (SEC) már lecsapott a nem regisztrált kriptovalutákat népszerűsítő hírességekre. A kutatás olyan nagy horderejű eseteket említ, mint Kim Kardashian és Floyd Mayweather Jr.. Ő ellenük bírósági eljárás indult, mert nem tették közzé az EthereumMax token népszerűsítéséért kapott kifizetéseket. A token értéke a SEC nyomozás elindítása után összeomlott.

A tanulmány kiemeli a felelős befektetés döntő fontosságát a volatilis kriptopiacon. A közösségi média influenszerek szórakoztatóak lehetnek, de nem szabad, hogy ők legyenek a befektetési tanácsadás elsődleges forrásai.