Ethereum alapú platformmal küzd a szén-dioxid kibocsátás ellen az ICC
A világ legnagyobb üzleti szervezete, a Nemzetközi Kereskedelmi Kamara (ICC) egy nagyszabású kezdeményezés keretében a blokklánc technológia valós alkalmazását fogja tesztelni és egy Ethereum alapú szén-dioxid kibocsátás kereskedelmi hálózatot indít.
Az ICC azt nyilatkozta, hogy az AirCarbont fogja erre a célra használni, ami egy karbon kvóták kereskedésére és elosztására fejlesztett szingapúri árutőzsde. A kereskedelmi kamara a légiközlekedési ágazat szén-dioxid kibocsátásának csökkentésére fogja használni a hálózatot, amely a világ károsanyag kibocsátásának 2,5%-ért felel.
Az Ethereum alapú tőzsde igazolásokat ad majd ki a vállalatok számára, amelyben meghatározzák az adott cég szén-dioxid kibocsátási határértékét. A kezdeményezés célja az, hogy csökkentsék a káros anyag szennyezés mértékét és ezáltal lassítsák az éghajlatváltozást. Azok a vállalkozások, amelyek túllépik a megjelölt szintet, kreditet vásárolhatnak azoktól a cégektől, amelyek nem használták még fel a nyújtott keretet. A szén-dioxid kibocsátáshoz kapcsolt pénzügyi költségekkel a kreditrendszer ökológiai lábnyomuk csökkentésére ösztönzi a felhasználókat. A kevesebbet szennyező cégeknek alacsonyabb költségeik lesznek.
Kibocsátás mértéke a jövőben
A Biológiai Diverzitás Központ jelentésében azt írta „Ha a kereskedelmi repülést egy országnak tekintenék szén-dioxid kibocsátás szempontjából, akkor közvetlenül Németország után a hetedik helyen állna. Megállapítottuk, hogy 2050-re a légi járművek kibocsátása várhatóan a mai szint háromszorosára fog nőni. 2016 és 2050 között a globális repülés becslések szerint 43 gigatonna szén-dioxid kibocsátásért fog felelni.”
Az ICC-nek több, mint 45 millió vállalat a tagja, és több, mint 130 országban van jelen. A százéves szervezet a hálózat kibővítését tervezi, melybe a légitársaságokat is be kívánja vonni. Az ICC és az AirCarbon partneri kapcsolatban áll a Perlin nevű blokklánc vállalkozással is. Ez a cég fog majd felelni az Ethereum alapú kereskedési platform testreszabásáért és a globális alkalmazásáért.
A jelentés pozitív fogadtatásban részesült, hiszen egy történelmileg is jelentős pillanatban jött létre az együttműködés. Az ipar által irányított kezdeményezések a növekvő éghajlati válság kezelésére irányulnak, még mielőtt a kibocsátás visszafordíthatatlan mértékű nem lesz. Az IATA előrejelzése szerint a kereskedelmi légi forgalom jelentősen növekszik, az utasok száma 2037-re megduplázódik. Ez alapján elmondható, hogy a légiközlekedési ágazat önmagában a megengedhető globális szén-dioxid kibocsátási kvóta akár egynegyedét is felhasználhatja azért, hogy 2050-re 1,5 °C-ra korlátozza a globális hőmérsékleti emelkedést.
A partnerek arra törekszenek, hogy közvetlenül kezeljék a repülés okozta kibocsátásból származó veszélyeket. Továbbá támogatni akarják a hatékony és gazdaságos karbon kvóta beszerzését a légiközlekedési vállalatok számára, ezzel is elősegítve hiteles kibocsátás kereskedelmet.