Enyhít a Google a kriptohirdetési szabályzatán, az ETF-elfogadásának jele lehet?

A Google felülvizsgálja kriptohirdetési irányelveit, hogy az Egyesült Államok piacát célzó kriptovalutás alapok reklámozása is bekerüljön. A frissítés, amely január 29-én lép életbe, lehetővé teszi a Google által hitelesített hirdetők számára, hogy ilyen termékeket reklámozzanak, feltéve, hogy megfelelnek a techóriás követelményeinek. A Google értelmezése és példája alapján ezek olyan pénzügyi termékek, amelyek lehetővé teszik a befektetők számára, hogy olyan alapok részvényeit birtokolják és kereskedjenek velük, amelyek digitális valutát testesítenek meg.

A Google változtatása a piaci trendeket igyekszik követni

Az irányelv globálisan minden Google-fiókra vonatkozik. A hirdetőknek továbbra is be kell tartaniuk a helyi törvényeket. A szabályzat megsértése nem vezet a fiók azonnali, előzetes figyelmeztetés nélküli felfüggesztéséhez. A Google gyakorlata szerint a fiók felfüggesztése előtt legalább hét nappal egy figyelmeztetést küldenek a fióknak. Rövid időn belül tehát ismét változik a Google kriptos szabályzata. Legutóbb szeptemberben módosították, amikor lehetővé tették, hogy a reklámozók NFT játékokat hirdessenek, feltéve, ha nem szerencsejáték alapú tartalomról van szó.

Valószínűleg csak véletlen egybeesés, de pont akkor lép életbe a Google módosított szabályzata, amikor várhatóan jóváhagyják az első amerikai Bitcoin spot ETF-et. Azt mondjuk még nem tudni, hogy egy ilyen ETF az a Google szerinti „kriptovalutás alapok” meghatározásba beletartozik-e. Mondhatni most már mindenki január közepét várja a kriptopiacon, amikorra az Amerikai Értékpapír- és Tőzsdefelügyeletnek (SEC) döntést kell hoznia a Bitcoin spot ETF-ek ügyében. A Bloomberg elemzője szerint valamikor január 5. és január 10. között számíthatunk egy döntésre.