Ennyit fizetnek a legdrágább Instagram reklámokért
A Meta csoporthoz tartozó Instagram nem csak az egyik legnagyobb közösségi platform napjainkban. De az egyik legtöbb profitot termelő is – már ami a tartalomgyártókat illeti. Annak ellenére, hogy sokkal kevesebb felhasználója van, mint a Facebooknak vagy a YouTube-nak, a felhasználói hűség és elkötelezettség magasabb szintje miatt itt többet lehet reklámokkal keresni. 2023-ban az átlagos reklámár egy kattintásra levetítve 3,56 dollár, aminél csak a LinkedIn tud erősebb számot produkálni. Ez pedig értelemszerűen nagyon sok pénzt hoz a legtöbb követővel bíró hírességeknek.
A magyar influenszerek is szépen keresnek a közösségi oldalakon
Aktuálisan friss adatok nincsenek, de 2022. őszi adatok alapján a Visual Capitalist két elemzője összerakta, hogy egy poszttal ki keres a legtöbbet. Nem igaz az a feltételezés sem, hogy a legtöbb követő jelenti a legtöbb bevételt. Több tényező határozza meg a bevétel nagyságát, a követők száma mellett az aktivitás (lájkok, hozzászólások száma), az adott sztár területe (sport vagy akár zene) és a megszólított közönség is. A legtöbben Cristiano Ronaldót követik az Instagramon és 2022-ben övé volt a legdrágább finanszírozott tartalom is a platformon. A most már Szaúd-Arábiában levezető Ronaldo 2022-ben átlagosan 2,4 millió dollár körül keresett egy posztra levetítve.
A lista következő helyén Kylie Jenner áll, ő közel 2 millió dollárt keresett posztonként, megelőzve Lionel Messit, Selena Gomezt és Dwayne Johnsont. A lista alapvetően zenészekből, sportolókból és színészekből, valamint a Kardashian-család tagjaiból áll. Egy dolog miatt kell megemlíteni a lista 16. helyén álló Katy Perryt. Jóval kevesebb követője van, mint az előtte álló három helyezett, mégis többet tudott keresni a posztjaival, mint a vetélytársai. Egy követőre levetítve ő teljesít a legjobban.
Magyarország vonatkozásában nehéz platformspecifikus listát összeállítani. Viszont a Forbes 2023 adatai szerint a legnépszerűbb influenszer hazánkban TheVR volt, Pamkutya, Whisperton és Abosi Barna előtt. Az Instagram posztok tekintetében pedig szintén a Forbes írt arról, hogy egy Instagram-poszt 150 ezer forintnál kezdődik, de egy kiemelkedő magyar sztár 2-3 millió forintot is kap egy rövidke posztért.