Emojik segítségével jelezték előre a kriptopiac mozgásait
A kutatók két, a közösségi médiában tapasztalható hangulaton alapuló algoritmussal álltak elő, és mindkettő a kriptopiac növekedését jósolja.
Egy európai és ázsiai kutatókból álló csoport nemrég kutatást végzett annak megállapítására, hogy lehetséges-e előre jelezni a kriptopiac változásait pusztán a közösségi médiában használt emojik figyelembevételével.
A csapat tanulmánya szerint a pozitív hangulathoz kapcsolódó emojik segítségével pontosan meg lehetett jósolni a pozitív piaci mozgást:
„A pozitív hangulat és a BTC későbbi árfolyamnövekedése közötti erős kapcsolat azt sugallja, hogy a közösségi médiában tapasztalható optimista hangulat, amihez a pozitív jelentésű emojik is hozzájárulnak, a piaci változások barométereként működik. Ez tükrözheti a szélesebb körű befektetői optimizmust, ami potenciálisan a vásárlói magatartást és a piaci trendek befolyásolását eredményezheti.”
Nyereséggel zárta a csapat a kutatást
A csoport a kutatás során a ChatGPT legfejlettebb verzióját, a GPT-4-et alkalmazta az X-bejegyzések (korábban Twitter) elemzéséhez. Miután kidolgoztak egy algoritmikus módszert, a csapat felállított egy egyszerű rutint: ha az algoritmus egy adott napon pozitív emoji-érzelmeket mutatott, a csapat vásárolt egy bitcoint, és már másnap eladta. A kutatás szerint ez a stratégia folyamatosan profitot eredményezett.
Emellett azt is érdemes megjegyezni, hogy a kriptoközösség nagy része ismeri a közösségi médiában gyakran használt „rakéta” emojit, amely különösen optimista hangulatot jelez, a kutatók pedig kifejezetten nagy hangsúlyt fektettek ennek a szimbólumnak a figyelembevételére.
Továbbá azt is meghatározták, hogy mennyi idő után számít különösen megbízhatónak az általuk kifejlesztett módszer:
„A 30-40 napos időtartam olyan kiegyensúlyozott ablakot kínál, amely elég hosszú ahhoz, hogy integrálja az érzelmi trendeket, és elég rövid ahhoz, hogy reagáljon a közelmúltbeli változásokra.”
Ebben az esetben ez azt jelenti, hogy a kutatók körülbelül egy hónap alatt, a közösségi médiában használt emojik segítségével képesek voltak folyamatos profitot termelni.