Most már Nintendo játékokkal is játszhatunk a Bitcoinon
A Ninjalerts csapata, amely nemrég épített egy Super Nintendo Entertainment System (SNES) rendszert a Bitcoin blokkláncra, ismét megmutatta magát. Ezúttal a projekt egy Nintendo 64 (N64) emulátort írt a hálózatra, közölték február 21-én, szerdán. A korábbi projekthez hasonlóan, az N64 emulátor a 61,648,429-es Ordinals bevésésben szerepel, úgyhogy a kompatibilis játékfájlokkal rendelkező felhasználók N64-játékokat játszhatnak a böngészőjükben.
A Nintendo 64 után már nem megy tovább a csapat
A Google által kifejlesztett Brotli veszteségmentes tömörítési algoritmus integrációjának és az Ordinals közelmúltbeli fejlesztésének köszönhetően a Ninjalerts szerint a fájlok méretét körülbelül 80%-kal lehet csökkenteni, ami csökkenti az N64 emulátor bevéséséhez szükséges Bitcoin blokkok számát. A Goldeneye 64 például 12,6 MB – mesélte a csapat egyik tagja. Hozzátéve, hogy az emulátor bináris verziója tömörítetlenül 6,4 MB, a Brotlival való tömörítés után pedig 1,4 MB. A Bitcoin-hálózat túlterheltsége ugyanis továbbra is komoly fejfájást okoz a Bitcoin-ökoszisztémában. Januárban a Taproot Wizards a Quantum Cats gyűjteményt véste be a Bitcoin blokkláncára. A 3333 darabos gyűjtemény bevésése kifejezetten drága volt. 66 000 dollárba került, és 10 MB-ot, azaz tíz blokkot foglalt el a hálózaton.
Összehasonlításképpen, az N64 bevésése 5000 dollárba került a hálózat jelenlegi díjai alapján, 25 sattal virtuális bájtonként (vbyte). Ha akkor vésték volna be, amikor a SNES-t, akkor az ár majdnem 25 ezer dollár lett volna. A csapat elmondta, hogy miért az N64 került a legújabb Ordinals-projekt középpontjába. A Nintendo 64 volt az utolsó nagy konzol, amely kazettákat használt, mielőtt a CD-k váltak volna a standard tároló eszközzé. Azt is hangsúlyozták, hogy valószínűleg az N64-nél újabb konzolok irányába már nem mennek el, tehát Playstation 1-re sem kell már számítani tőlük.
Ez volt egyébként az ilyen típusú játékok „vadnyugati” létének a vége. Hiszen ekkoriban jelent meg a DRM technológia, ami a jogosulatlan terjesztést és másolást volt hivatott megakadályozni. Végül még az is kiderült, hogy miután a SNES-projekt híre elterjedt, sokan a Dolphin Emulatort hozták fel a csapatnál, amelyet jogi aggályok miatt eltávolítottak a Steamről. Viszont a Ninjalerts csapata szerint ott megsértették a konzol DRM-jét a visszafejtés okán. Itt viszont nem terveznek szerzői jogsértéseket elkövetni és ezért folyamatos egyeztetéseket folytatnak az alkotókkal.