Elon Musk televíziója, az X TV már elérhető számos nappaliban
Elon Musk 2022 októberében vásárolta meg a Twittert, azóta pedig számos formabontó innovációt vezetett be. A dél-afrikai filantrópot eddig sem kellett félteni, azonban az, amit a világ egyik legnagyobb közösségi médiafelületével tett, az teljesen egyedi.
A 2023-ban X-re keresztelt Twitter nemrégiben bejelentette, hogy elindítja saját televíziós alkalmazását, az X TV-t. Az alkalmazás pedig már elérhető többek között a Google Playen, az LG alkalmazásboltjában és az Amazon App Store-ban is. Élvezd saját nappalidból, nagy képernyőn az X nyújtotta élményt.
Elindult az X TV
Elmúlt években jelentős népszerűségre tettek szert a videó-központú alkalmazások. Az egyértelműen legnépszerűbb platformnak kikiáltott Netflix mellett megjelent a Max, a Disney Plus és a Prime is. 2024 nyarán pedig megérkezett a világ egyik legnagyobb közösségi médiaplatformjának saját platformja, az X TV.
Az Amazon szerint július vége óta élő alkalmazás már többek között az LG alkalmazásboltjában és a Google Play-en is elérhető augusztus óta, az alkalmazást pedig minden regisztrált X-felhasználó letöltheti. Az alkalmazás amellett, hogy exkluzív tartalmakat sugároz, elérhetővé teszi az élő eseményeket és a hírfolyamokat is, működése pedig leginkább a YouTube-hoz hasonlít.
„Az X alkalmazása globálisan megbízható, digitális teret biztosít, ami mindenki számára elérhető. Fedezd fel TV-készülékeden keresztül az X világát, hiszen rendkívül egyedi és hihetetlenül lebilincselő tartalmakat viszünk a nappalidba!” – áll az alkalmazás leírásában a Google Play áruházban
Újabb versenyző a streaming iparágban
A Forbes adatai szerint 2024-ben megközelítőleg 1,8 milliárd háztartás rendelkezik streaming előfizetéssel. Az iparág mérete pedig meghaladja a 670 milliárd dollárt. A Netflix egyértelműen vezeti a versenyt a maga 260 millió feliratkozójával, ugyanakkor érdemes látni, hogy a Disney+, a Hulu, az ESPN+ és az Amazon Prime videó is rendkívül közkedveltek, többek között a sportesemények streamingje vagy a legnépszerűbb mesék és sorozatok miatt.
Bár a többi vállalattal ellentétben az X TV ingyenes, várhatóan sokkal kifogásolhatóbb tartalmakat fog sugározni az X szabadelvűsége miatt. Ehhez hozzátartozik az is, hogy a reklámköltségek sokkal kedvezőbbek az X-en, mint például a YouTube-n. A legnépszerűbb videómegosztó-platform 2024 első felében 15,5 milliárd dolláros bevételre tett szert csak a reklámbevételekből.
A korai alkalmazásértékelések szerint az X TV-n elérhető tartalom annak ellenére, hogy tinédzsereknek és 12 éven felülieknek is készít tartalmakat, valóságos „égő szemétként” került értékelésre.
Elon Musk innovációs törekvései
Elon Musk céljai az X-szel több szempontból is ambíciózusak és átfogóak. Musk célja egy úgynevezett „mindenes alkalmazássá” átalakítani a korábbi Twittert, ami kiterjed a tartalomgyártásra, az üzenetküldésre, a fizetési rendszerek használatára, az e-kereskedelemre és most már a televíziós adásra is.
A filantróp üzletember gyakran áll ki a szólásszabadság és a nyílt párbeszéd mellett. Az X-szel az a célja, hogy egy olyan platformot biztosítson az emberek számára, ahol szabadon kifejezhetik véleményüket minimális moderálás mellett. A világ egykori leggazdagabb embere új bevételszerzési modelleket dolgozott ki az X-re, hogy a vállalat nyereséges legyen. A Blue előfizetési rendszerrel a hiteles felhasználók havidíj ellenében tehetnek szert „kék pipára”, ami engedélyezi a hosszabb posztok és videók közlését is.
A szervezeti átalakítások és a hirdetési bevételek megnövelése mellett számos másik Musk-projekt is megjelent az X-en, mint például a Tesla, a SpaceX vagy a Neuralink tevékenysége. Ez a szinergia segíthet abban, hogy ezek a vállalatok könnyebben elérjék közösségüket, és új innovációkat hozhassanak létre.