Az Egyesült Királyság Kincstára szabályozná a kripto reklámokat
Az Egyesült Királyság kormánya szabadulna az ország kriptovaluta-iparának ‘megtévesztő promócióitól’.
A Kincstár terjesztette elő a tervet, mi szerint az ország pénzügyi szabályozója, az FCA kordában tartaná a kriptovállalatok reklámozási jogait az országban.
Egy felmérés szerint sokan estek már áldozatul megtévesztő hirdetéseknek
A kormány már egy 2018. júliusi jelentésében megfogalmazta aggodalmát a kérdéskörrel kapcsolatban. Akkor azt írta: „A reklámok gyakran túlbecsülik az előnyöket, és ritkán figyelmeztetnek a volatilitási kockázatokra, azaz arra, hogy a fogyasztók nyerhetnek és veszthetnek is a befektetésükön, valamint a szabályozás hiányára sem hívják fel a figyelmet.”
A jelentés 2018-as megjelenése óta növekedett a szigetország kriptovaluta-használóinak száma. Az elmúlt évben ez a szám 1,5 millióról 2,6 millióra nőtt; és a megkérdezett brit HODLerek 35 százaléka esett már áldozatul megtévesztő hirdetésnek.
A megtévesztő reklámok csökkentésének érdekében a Kincstár azt javasolja, hogy az FCA vegye fel egy úgynevezett ‘szabályozási kapu’ szerepét, amin a kriptovállalatoknak át kell menniük, ha szeretnék reklámozni termékeiket.
A kormányt elsősorban azon helyettesíthető eszközök érdeklik, amelyekkel az azonnali piacokon kereskedhetnek. Ilyenek például a Bitcoin vagy az Ethereum ügyletek a Binance-en. A befektetési szolgáltatásokat reklámozó kriptovállalatokat (mint pl. a kripto befektetési házak és hamis autókereskedő társaságok), a tőzsdéket és az airdrop-okat is az FCA hagyná jóvá.
Mentességet élveznének a digitális gyűjthető termékek, mint például a CryptoKitties, valamint azon kriptovaluta eszközök, amikkel zárt rendszerekben kereskednek, mint például a kripto alapú hűségpontrendszerek. Ha egy társaság ennek ellenére úgy döntene, hogy reklámozza termékeit, az FCA arra kényszeríthetné, hogy vonja vissza a reklámokat.
Mielőtt a törvényeket elfogadnák, a Kincstár nyilvános konzultációt tart – az érdekelt felek október 26-ig jelezhetik véleményüket a javaslatról.
A kriptovállalkozások sincsenek ellene
A Decrypt rögtön meg is kérdezett néhány kriptovállalkozást, akik többnyire támogatják a kezdeményezést, hiszen ez is egy eszköz arra, hogy fehérítsék a piacot, ami nem utolsó sorban jót tesz a legitim módon működő vállalkozások bevételeinek is. Persze emellett azt is említették a megkérdezettek, hogy az intézkedések csak akkor lesznek előnyösek, ha nem esnek át a ló túloldalára, és nem lesz belőle túlszabályozás.
Kapcsolódó:
- Janet Jackson exének arcával reklámoztak egy kriptovaluta csalást a Facebookon
- Európában komoly lendületet kaphat a kriptoipar, hála a német szabályozásnak
- „Szabadságot akarsz? Vegyél bitcoint!” hirdeti az égen egy kripto startup