Egy generáció, amely soha nem lát bankot belülről – a digitális pénztárcák háborúja értük zajlik

Cathie Wood, az ARK Invest alapítója szerint a digitális pénztárcák háborújában a nyertes mindent visz. 

A digitális pénztárcák háborúja elkezdődött

Cathie Wood, az Ark Invest befektetési alap vezérigazgatója úgy gondolja, hogy a digitális pénztárcák iparága konszolidációra készül. A hagyományos banki szolgáltatások hanyatlása közepette jelentős hatalommal bírhatnak majd a pénzügyi szektorban a jövőben.

A Coinbase vezérigazgatójával, Brian Armstronggal a cég State of Crypto Summit rendezvényén csütörtökön Wood azzal érvelt, hogy megjelent a fogyasztók új generációja, akik azt akarják, hogy a digitális pénztárca egyablakos ügyintézés biztosítson az összes online fizetéshez. A hagyományos bankok azonban nem tudnak kellően jó termékkel előállni, így most van a lehetőség egy új nyertes megjelenésére.

A WeChat Pay lehet a minta

Wood ismételten hivatkozott a WeChat Payre – a kínai közösségimédia-óriás, a WeChat digitális pénztárcájára, amely lehetővé teszi a felhasználók számára, hogy mobilfizetéseket és online tranzakciókat hajtsanak végre. Wood azt mondta, hogy ez a modell a piac további fejlődéséhez.

A WeChat Pay úgy működik, mint egy bankfiók a zsebébe. A pénzügyi szolgáltatások és a kereskedelem minden formáját kínálja az applikáció. A kezdeti, 2013-as kiadás óta az alkalmazásnak több mint 1,13 milliárd aktív felhasználója van ma már. Az Alibaba Alipay-jével együtt ez a két alkalmazás teszi ki a kínai mobilfizetések több mint 90%-át.

A digitális pénztárcák tulajdonképpen telefonos alkalmazások, amelyek lehetővé teszik a peer-to-peer tranzakciókat, a valós vásárlásokat és az online fizetéseket. A főbb szereplők közé tartozik a PayPal, és annak leányvállalata, a Venmo, a Zelle és a Cash App. Ezek mind digitálisan natívak, és nincsenek bonyolult fiókok mögötte.

Ezek a fintech cégek által kínált szolgáltatások gyorsan átvehetik a hagyományos banki tevékenységet. A Worldpay Global Payments 2024 jelentése szerint tavaly már a digitális pénztárcák teszik ki az összes e-kereskedelmi tranzakció értékének felét.

Itt egy új generáció, akik soha nem jártak bankban

Megjelenik egy új generáció, amely talán soha nem látja egy hagyományos bank négy falát.

Armstrong, a Coinbase vezetője szeretné, ha a kriptovalutákat komoly versenyzőként kezelnék a digitális pénztárcák versenyében. Woodhoz hasonlóan ő is azt jósolja, hogy a telefon és a pénztárca felváltva fog létezni. A fogyasztók egyetlen pénzügyi számla iránti igénye általánossá válik, ahol egy helyen tudnak fizetést kapni, vásárolni és pénzt küldeni.

Annak ellenére, hogy a Coinbase mindenekelőtt kriptotőzsdeként ismert, Armstrong megjegyezte, hogy

„a [kripto] innovációban rejlő valódi potenciál ezekből a peer-to-peer tranzakciókból fakad”.

A kriptovaluták jelenléte a digitális pénztárca terén folyamatosan növekszik

Áprilisban a PayPal bejelentette, hogy a felhasználók díjmentesen, globálisan is utalhatnak PYUSD stabilcoint.

A Cash App 2018 óta lehetővé teszi Bitcoin vásárlását és eladását.

A Coinbase a múlt héten debütált Smart Wallet, egy letéti kriptotárca, amely felváltja a bonyolult helyreállítási kifejezések, alkalmazások és bővítmények használatát, amelyek jellemzően a DeFi pénztárcákhoz kapcsolódnak. Ezek ugyanis bizonyos felhasználókat távol tartanak a szektortól. Főleg azokat, akik ahhoz szoktak, hogy biometrikus adatokkal, például FaceID-vel és ujjlenyomatokkal azonosítsák magukat. A Coinbas ezt a szakadékot szeretné áthidalni.

A versenyképes, telített digitális pénztárca piacon Armstrong az együttműködést hirdette. Más szóval, egy Coinbase pénztárca tranzakciót nem kell egy másik Coinbase pénztárcával teljesíteni. Ellentétben például a PayPal-lal, ahol csak a rendszeren belül lehet utalni.

A vezérigazgató a folyóvízhez hasonlította a kifizetéseket – ami a legkisebb ellenállás útját követi. Azt jósolta, hogy egy évtizeden belül a globális GDP negyede már a kriptovalutákhoz fog kerülni. Armstrong egy ambiciózus, végső céllal fejezte be. Az a vágya, hogy a Coinbase pénztárcák legyenek a következő generáció elsődleges pénzügyi számlája.

Minotaurus (MTAUR) – A Kihagyhatatlan Előértékesítés!

  • Akár 70% Kedvezmény a Tokenvásárlás Után
  • Ajánlói Program és Ösztönző Juttatások
  • 100 000 USDT Nyereményjáték: Kiemelkedő Nyerési Esély
  • In-Game Hasznosság a 14.78 Mrd. USD Alkalmi Játék Piacon
  • A SolidProof és a Coinsult Által Auditált Okosszerződés

Érdekel

Értékelés

logo