26 millió dollárba került egy kereskedőnek egy másolási hiba

Egy kriptokereskedő, aki 25 millió dollárt veszített, miután véletlenül rossz befizetési címet másolt be, 2,5 millió dolláros jutalmat ajánlott fel etikus hackereknek. Annak reményében, hogy visszakapja a pénzét. Maga a kereskedő egyébként arról posztolt, hogy az élmény rettentően fájdalmas neki még mindig. A qklpjeth álneven futó befektető a Cointelegraphnak beszélt arról, hogy június 19-én véletlenül átutaltak 7912 Renzo restakelt ETH-t (ezETH) egy biztonságos szerződés címére. Ezek a coinok jelenlegi árfolyamon már 26,4 millió dollárt érnek. Sajnos elmondása szerint az utaláshoz rossz címet adtak meg, és a saját tárcája helyett a biztonságos szerződés címére küldték a pénzt. Ami azt jelenti, hogy a tokenek elérhetetlenné áltak. Amikor arról kérdezték, hogyan történt a hiba, qklpjeth rövid választ adott: „Rossz volt a másolás”.
Nincs túl sok remény az elveszített pénz visszaszerzésére
Bár az incidens közel öt hónappal ezelőtt történt, csak nemrég adtak ki felhívást etikus hackerek számára az X-en. Azután, hogy kimerítették az összes hagyományos utat a pénzeszközök visszaszerzésére.
Qklpjeth elmondta, hogy nyilvánosan kértek segítséget abban a reményben, hogy valaki képes lesz azonosítani és kihasználni egy okosszerződéses hibát. Amely lehetővé teszi számukra, hogy teljes egészében visszaszerezzék a pénzüket. A kriptoközösség gyorsan jött tanácsokkal. Qklpjeth eredeti X posztjára reagálva a DefiLlama fejlesztője, 0xngmi azt mondta, hogy a lehető legjobb megoldás az lenne, ha közvetlenül a Renzo protokollal vennék fel a kapcsolatot. És kérnék, hogy módosítsák a tokenszerződésüket. Erre qklpjeth válaszában elmondta, hogy már közvetlenül kapcsolatba léptek a Renzóval, hogy visszaszerezzék a pénzt. De a protokoll nem tudott segíteni a szabályozási korlátozások miatt. Eközben Harrison Seletsky, a SPACE ID digitális személyazonossági platform üzletfejlesztési igazgatója arról beszélt, hogy ez is egy újabb figyelmeztetés arra, hogy a felhasználói élményen még van mit javítani.
Egyszerű beillesztési, másolási hibák milliókba kerülhetnek embereknek. Seletsky szerint ilyen hibáknak egyszerűen nem szabadna előfordulniuk a kriptóban több mint egy évtizeddel a Bitcoin elindítása után. Hozzátette, hogy a tömeges elfogadás addig nem történhet meg, amíg a mindennapi felhasználók nem érzik magukat biztonságban attól, hogy egy egyszerű elírás miatt elveszítik az összes pénzüket. Így a legtöbb ember, ha választhat aközött, hogy pénzügyi biztonságát egy központosított szervezetre bízza, vagy bízik abban, hogy nem hibázik, az előbbit választja. Ezért az ilyen hibákhoz kapcsolódó felhasználói élmény javítása kritikus.