Airbnb: A növekvő díjak és rossz élmények miatt a vendégek elfordulnak

Ahogy az Airbnb foglalási díjai egyre növekednek, úgy fordulnak a vendégek a szállodák felé. Egy szállodában ugyanis garantált az ügyfélszolgálat, a takarítás és az egyéb szolgáltatások. Az Airbnbnél ezek az extrák valóban extraként jelenhetnek meg.

Egy utazási oldal alapítója, Michael Rozenblit, szintén az elégedetlen ügyfelek közé tartozik. Ő és partnere, Maggie felfedezték, hogy az Airbnb bérlemények mostanra drágábbak lettek, mint a szállodák, és sok házigazda már nem biztosít olyan alapvető dolgokat, mint például WC-papír, szemeteszsák vagy kávé.

Rozenblit megjegyezte, hogy a takarítási díjak rendkívül magasak, annak ellenére, hogy a vendégektől még mindig elvárják, hogy elvégezzenek bizonyos házimunkákat. Az egyik házigazda például 400 dollárt kért el a takarításért.

Szinte mindig túlzó takarítási követelményeket írnak elő a kijelentkezéshez, gyakran minimumként elvárják, hogy a vendégek kivigyék a szemetet és lehúzzák az ágyneműt.

Az Insider jelentése szerint az utazók észrevették, hogy az Airbnb egyre drágábbá válik a szállodákhoz képest. Eközben kevesebb értéket kínál, ami frusztrációhoz vezet a magas díjak és az együttműködésre nem hajlandó házigazdák miatt, állítják az utazási szakértők.

Sokan tiltakoznak

A népszerű turisztikai célpontok, mint Barcelona és Athén lakosai tiltakoztak az ellen, hogy az Airbnb házigazdák ingatlanokat vásárolnak fel, és ezzel felhajtják az árakat.

Az Airbnb nemrég figyelmeztette befektetőit a csökkenő ügyfélkeresletre. Ennek következtében csökkentette a harmadik negyedéves bevételi előrejelzését 3,8 milliárd dollárról 3,67 és 3,73 milliárd dollár közé. A vállalat nyeresége 15%-kal esett vissza az előző év azonos negyedévéhez képest, és ennek hatására a cég részvényeinek értéke egy nap alatt 14%-kal csökkent.

Annak ellenére, hogy az Airbnb azt állítja, hogy ezek a problémák nem általánosak, és a foglalások száma növekszik, a szállodák reneszánszukat élik. Egyes helyek elérik a járvány előtti kihasználtsági szinteket. A szállodaipar várhatóan évente 3,72%-kal fog növekedni, és 2029-re eléri az 511 milliárd dollárt a Statista szerint. Az utazási szakértők szerint az Airbnb küzdelmeiért nagyrészt a házigazdák okolhatók.

Egy utazó így nyilatkozott:

Az Airbnb lényegében bárkinek lehetővé teszi, hogy házigazda legyen, ami mindig problémás lesz. Mert amikor az emberek, csak egy gyors pénzkereseti lehetőséget látnak, rossz ügyfélszolgálattal fogsz találkozni.

Rémtörténetek

A rossz Airbnb-élmények gyakran kerülnek a hírekbe, részben azért, mert az elégedetlen vendégek TikTok videói felnagyítják ezeket a történeteket. A példák között szerepel egy jéghideg lakókocsi, egy falhoz nem rögzített WC-vel és egy garázsban elhelyezett ággyal, valamint egy házigazda, aki megpróbálta háromszorosára emelni a foglalás árát Taylor Swift turnéja miatt.

Az Airbnb válaszában kijelentette, hogy ezek a történetek „kiragadott” példák, és hangsúlyozta, hogy a legtöbb tartózkodás pozitív élmény. Azt is megjegyezték, hogy a foglalások és a hirdetések száma növekszik, és több mint 200 000 alacsony minőségű hirdetést távolítottak el, hogy javítsák a vendégek élményét.