A Z generáció mémcoinokba invesztál – élen a Dogecoin

A Z generáció 23%-a, azaz közel negyede aktívan invesztál Dogecoin és ahhoz hasonló mémalapú kriptovalutákba, a Gamblers Pick nemrégiben végzett felmérése szerint.

A DOGE, mely részben a „dogefather” Elon Musknak köszönheti pályafutását, az utóbbi időben az úgynevezett mém-részvények megjelenésével brutális ütemben ragadta meg a befektetők fantáziáját. A mémszektor, ahogyan azt a CryptoSlate adatai mutatják, a kriptovaluták piaci kapitalizációja 3,43%-át teszi ki, és a cikk írásakor összértékük meghaladja a 70 milliárd dollárt.

A tanulmány során 872 embert kérdeztek meg befektetési stratégiájukról annak érdekében, hogy felmérjék a különböző generációk befektetési hajlamait. A válaszadók 24%-a Z generációba (az 1990-es évektől a 2010-es évek elejéig születtek), 27%-a az Y generációba (az 1980 és 1995 között születettek), 25%-a az X generációba (az 1960-as évek közepétől a 80-as évek elejéig születtek) és 24%-a a baby boomerek vagy annál idősebb korosztályba (a világháborúk idején vagy az 1960-as évek után születtek) tartozók voltak.

A válaszadók mintegy negyede elismerte, hogy elég gyakran fektet kriptovalutákba. Generációs szinten megtudhattuk, hogy a Z generáció viszi a prímet, ugyanis 28%-a folyamatosan bővíti befektetési portfólióját.

A felmérés adatai szerint a Z generáció 55%-a főként tőzsdén fektet be, szemben azzal a 46%-kal, akik előszeretettel foglalkoznak kriptovalutákkal, és 23%-uk aktívan invesztál mémalapú (például DOGE) kriptókba. Kiderült, hogy az X generáció 16%-a sem visszakozik a mémszektortól, és a kalandvágyó baby boomerek 7%-a is hasonlóképpen nyilatkozott.

Lassan elveszíti varázsát az NFT

A felmérés során megkérdezettek mindössze 9%-a nyilatkozott úgy, hogy már fektetett nem-helyettesíthető tokenekbe, azaz NFT-kbe. Ezzel együtt elmondható, hogy az NFT-k iránti alacsony érdeklődés összhangban van a szektor hanyatlásával. A legfrissebb értékesítési adatok ugyanis azt mutatják, hogy az NFT-árak alapvetően visszaestek, és egyre kevesebb új befektető bukkan fel – ami arra utal, hogy a 2020-as NFT-őrület javarészt csak egy átmeneti hóbort lehetett.

A közösségi média befolyása

A felmérés szerint a Z generáció befektetési szokásait főként a Reddit, a Twitter és más közösségi média, míg az idősebb generációkat inkább a magazinok, az újságok és a tévé befolyásolja. Az sem meglepő, hogy a Z generáció nagyobb valószínűséggel invesztál kriptovalutákba és NFT-kbe, mintsem tipikus, hagyományos, mindenki által ismert eszközökbe, esetleg részvényekbe.

A Z és az Y generáció befektetéseinek legfőbb okai elsősorban a jövőre néző megtakarítás (48%) és a szerény pénzszerzés (49%) volt. Többen azonban elismerték, hogy a „játék” iránti vágy (28%) és „a visszavágás az intézményi befektetőknek” (22%) is ösztönzik beruházásaikat, és sokan befektetéseiket a szerencsejátékkal kötik össze (14%).