Divat és kriptó – a vezető márkák forradalmasítják az iparágat
Divat és kriptovaluták – egykor ez a két fogalom szinte összeegyezhetetlennek tűnt, azonban az utóbbi időben ez az állítás megdőlni látszik. A legnagyobb divatmárkák és a luxusipar is megpróbálja tartani a lépést a legújabb technológiai innovációkkal és naprakésznek maradni a szélsebes digitális világban. Értelemszerűen pedig az ő figyelmüket sem kerülték el azon digitális eszközök, amelyek a blokklánc technológián alapszanak.
Azzal, hogy a divatiparban nagy népszerűségnek örvendő márkák beléptek a kriptovilágba, az nem csupán számukra jár jótékony következményekkel. A döntés a kriptókra is jó fényt vet, illetve bizalmat kelt az emberekben, ugyanis sokan sajnos még mindig a bűncselekményekkel asszociálják őket.
Trenddiktátorok, avagy összefonódik a kriptó és a divat
Az elmúlt évben egyre több márka bontogatta szárnyait a kriptopiacon s egyúttal belekóstoltak a különböző blokkláncok és az okos szerződés technológiájába is.
2019-ben például az LVMH cégcsoport (amely olyan márkákat birtokol mint a Louis Vuitton vagy a Dom Pérignon) is tiszteletét tette a piacon. Blockchain Aura néven létrehozták saját konzorciumukat, amely lehetővé teszi termékeik gyártási folyamatának pontos lekövetését. Emellett pedig remekül szolgál arra is, hogy a vevők meggyőződjenek egyes portékák eredetiségéről.
Továbbá, a Hublot luxusóragyártó cég 2018-ban, a Bitcoin tizedik születésnapjának alkalmából, előállt egy különleges órával. A limitált példányszámban megjelentetett karórát kizárólag BTC használatával lehetett megvásárolni.
Ezek a vállalatok a divatipar már jól ismert sajátosságait aknázzák ki a kriptókon keresztül, azonban egy magyarországi kezdeményezés alapjaiban rázhatja meg a divatvilágot. A Dress-coding fantázianevet viselő csapat digitális ruhakollekciójával egy nemes ügyet is támogat.
A divat a metaverzumból sem hiányozhat
A Nike és a Dolce & Gabbana is meghatározó szerepet szeretne betölteni a metaverzumban. A Dolce & Gabbana által kibocsátott NFT-ket a metaverzum jövőbeli avatarjainak öltöztetésére fogják felhasználni. Ezenkívül november elején a Nike egy arra irányuló kérelmet nyújtott be, amely a „Just Do It” szlogen beiktatását indítványozza. Természetesen az ikonikus Nike pipa sem maradhat el, így az is a metaverzum részévé válna.
Forrás: en.cryptonomist.ch