A Deutsche Bahn tokenizálni szeretné a közlekedést
A német vasúttársaság, a Deutsche Bahn AG (DB) partnerséget kötött az Unibright blokklánc integrációs platformmal az ökoszisztémája tokenizálása érdekében. Áll egy december 18-án kiadott Medium bejegyzésben.
DB az Unibright-ot bízta meg hogy egy workshop felállításával a vállalat eszközeinek tokenizálását szimulálja. A Deutsche Bahn Európa legnagyobb vasúttársasága és arra keresi a választ, hogy vajon a decentralizált megoldások képesek-e a működési költségeit csökkenteni és milyen formában segíthetné az interoperabilitást a tömegközlekedés többi szereplőjével.
Az Unibright már kifejlesztett egy koncepcióbiztos ötletet, melyben a blokklánc összekapcsolhatná egy közönséges utazás részegységeit, mint például a törzsutas pontokat, a catering szolgáltatást, a szobafoglalást, de még a helyi közlekedést is.
Ennek biztosítása érdekében minden egyes részt tokenizálná a cég. Az Unibright koncepciója, hogy a tokenekkel kereskedhetne az utazó vagy akár átválthatná más szolgáltatásokra is így biztosítana kényelmes átjárhatóságot az utazás különböző részegységei között. A tokenek egyben jutalompontokként is szolgálnának a törzsutasoknak.
Az Unibright az ökoszisztéma fejlesztéséhez a NEM protokollt és egy speciális keretrendszert használna, ahol a tokeneket klaszterekbe lehetne rendezni, funkciójuktól függően (pl. étel, hotel, utazás stb.). A vállalat állítása szerint ezt a rendszert egy közepesen képzett szakember is felügyelni tudná.
A workshop egyelőre csak workshop és nem vezet azonnali bevezetéséhez a német vasúttársaságnál, de Akram Sioud a vállalat üzletfejlesztési igazgatója szerint a blokklánc segítségével a vállalat „egy lépéssel közelebb kerülhet a különböző beszállítók szolgáltatásainak független elfogadásához” és új elosztási csatornákat építhet ki.
A svájci vasút is hasonló lépéseket fontolgat a blokklánc hasznossal kapcsolatban azzal a különbséggel, hogy ott blokklánc-alapú személyazonosság-kezelő rendszert vezetnének be a papíralapú felváltására.