Csalódás a Gala Games által készített GRIT, a RobotEra-ra nagyobb jövő vár
A Fortnite-ot is kiadó Epic Games mindig is kacérkodott az NFT-k gondolatával. Ennek okán a kiadó leszerződött a Gala Games-szel, hogy megcsinálják az első NFT-játékukat, a GRITet.
Az év elején a Steam egyértelművé tette, hogy nem kíván otthont adni semmilyen NFT játéknak. Az Epic meglátva a piaci lehetőséget azonnal bejelentette, hogy az Epic Games Store-ban bármilyen blokklánc-technológiát használó játékot szívesen látnak.
A júniusi megjelenést követően a játékosok finoman fogalmazva, nem voltak elragadtatva a GRITtől. A Kotaku kritikusa úgy fogalmazott, hogy:
„Az Epic Store első blokklánc-játéka nagyon szarul néz ki”.
Akik megvásárolták a játékot többnyire osztoztak azon a véleményen, miszerint a vadnyugati világ félkésznek tűnik, és egyenesen unalmas a játékmenet.
https://twitter.com/GalaGrit/status/1536095073603133444?s=20&t=Bky3BeADq3qEQs6rF3BPRg
Akik mélyebb ismerettel rendelkeznek a kriptovilággal kapcsolatban, szintén erős kritikákat fogalmaztak meg a GRIT által használt technológiával kapcsolatban. A játék egyszerre használ Proof-of-Work, Proof-of-Stake, valamint Proof-of-Storage technológiákat.
Mivel a Proof-of-Work konszenzusos protokoll kiemelkedően magas energiaigénnyel rendelkezik, ezért egyáltalán nem nevezhető karbonsemlegesnek.
Gémerek és kriptokereskedők egyaránt izgatottak voltak a projekttel kapcsolatban, hiszen ez volt az első, nagyobb kiadó által támogatott, szélesebb rétegek számára is elérhető kriptojáték. Ennek ellenére a fejlesztőknek nem sikerült felérni az elvárásokhoz, és úgy látszik egy középszerű, vagy talán még annál rosszabb alkotást adtak ki a kezeik közül.
Ezzel szemben könnyen előfordulhat, hogy az áttörést egy még előértékesítési szakaszában lévő projekt fogja elérni. A RobotEra fejlesztőinek célja, hogy egy kreatív világot hozzanak létre, ahol a játékosok a kalandjaik során még profithoz is juthatnak.
RobotEra (TARO) – Robotokkal egy szebb világért
A RobotEra egy sandbox jellegű P2E (Play-to-Earn) blokklánc-technológiát használó, futurisztikus NFT játék. A kalandok során bárki belebújhat az NFT robotok „bőrébe”, majd ezt követően belevághat a Taro bolygó egykori tündöklésének a visszaállításába.
A fejlesztők szerettek volna egy olyan világot létrehozni, amiben bárki jól tudja magát érezni, és teret lehet engedni a kreativitásnak.
A történet, amit a fejlesztők kitaláltak igazán izgalmas. A hatalmas Alpha galaxisban található a Taro bolygó. A csodálatos világon hatalmas háború dúl az őslakosok és a robotok között. Tudós robotok az utolsó pillanatban létrehoznak egy emberi tudattal rendelkező robotcsoportot. Ezek vagyunk “mi”, vagyis a játékosok.
Az emberi tudattal rendelkező robotok már csak romokat találnak a bolygón, és célul tűzik ki, hogy újjáépítik otthonukat. Az apró közösség elhatározza, hogy egy szebb, és békésebb civilizációt hoznak létre, hogy elkerüljék elődeik sorsát.
A bolygón élő robotok viszonylagos elszigeteltségben élnek egymás mellett, ki-ki a maga területét műveli és alakítja tudása legjava szerint.
Izgalmas játékmenet, végtelen lehetőség
Az ökoszisztéma szívében a Taro érmék és a saját NFT robotunk található. A csatlakozást követően minden játékos egy egyedi, 3D-ben létező NFT-robottal kezdi a kalandjait.
A robot létrehozása során összesen hét különböző nemzet robotjai közül választhatunk. A hét robotnemzet aszerint jött létre, hogy mik voltak a tudatra ébredő robot első gondolatai. Minden nemzet egyenlő mértékben rendelkezik pozitív és negatív attribútumokkal, aminek köszönhetően bármilyen játékos képes lesz megalkotni a személyiségéhez legjobban passzoló robotot.
Különböző nyersanyagok ötvözésével mindenki számára lehetőség nyílik létrehozni egy, vagy akár több robotsegítőt is. A szintén NFT-ként létező segítő támogat bennünket a hétköznapi munkák, bányászat és építkezések során, sőt még más segítők ellen barátságos párviadalokra is küldhető értékes TARO érmék fejében.
A hét fő robotnemzet bár egymással nem állnak háborúban, mégis némileg elkülönülve élnek egymástól. Mindegyik csoport kontinense egyedi vonásokkal rendelkezik, például egyes nemzetek sivatagos, míg mások a tengeri élőhelyet preferálják jobban.
Nemzettől függően nem csak a környezet, hanem az elérhető nyersanyagok is változhatnak. Ugyan az alapvető nyersanyagokból minden típusú kontinensen találhatunk eleget, mindegyik terület rendelkezni egyedi, csak ott fellelhető nyersanyagokkal is.
Ezeken túl elérhetőek lesznek úgynevezett publikus kontinensek. Amennyiben egy játékos valamilyen nyersanyagból hiányt szenved otthonában, abban az esetben ezeken a véletlenszerűen generált közös területeken találhat majd belőlük.
Végezetül a nemzeteken belül a játékos különböző akciók és versenyek keretein belül hozzá tudnak majd jutni saját kontinensekhez is. A három különböző méretben elérhető területeket bárki kénye-kedve szerint alakíthatja majd, és a rajta fellelhető nyersanyag is teljesen véletlenszerűen lesz meghatározva.
A kalandok kezdetén mindenki a „központi városban” ébred, ami egyfajta közösségi térként is szolgál a Taro világában. Ezen a területen bármilyen fajta erőszak szigorúan tilos, és elsősorban változatos játékokban és társas eseményeken lehet majd részt venni.
- Közel 10 millió dollárt gyűjtött a Dash 2 Trade – hamarosan listázzák a D2T érméket
- Véget ért a románc – Elon Musk már nem szerelmes a Dogecoinba?
- A legjobb 9 Elon Musk kriptovaluta 2022-ben
Hogyan működik a RobotEra
A játékosok szabadon bányászhatnak a Taro világában, létrehozhatnak épületeket, erőműveket, gyárakat és így tovább. Bármi, amit így alkotunk, NFT formájában teljes mértékben a tulajdonunkat fogja képezni.
A fejlesztőknek fontos volt, hogy egy virágzó közösséget alkossana meg, ezért is tervezték úgy meg a kontinenseket, hogy szabadon át lehet köztük járni. Ha szeretnénk, bármikor el tudunk látogatni bárkinek a világára, elleshetünk tőle trükköket, vagy akár közösen új kalandokra is indulhatunk majd.
Hasonlóan a legjobb projektekhez, a RobotEra is egy DAO (decentralizált autonóm szervezet). Minden lényeges kérdésben a közösség együtt dönt, ami nagyban hozzá fog járulni ahhoz, hogy a RobotEra világa megfeleljen a játékosok elvárásainak is.
Profithoz számos módon hozzá lehet majd jutni. El lehet adni az NFT-ként megszerzett ,vagy létrehozott termékeket, ritka anyagokat lehet bányászni, TARO érméket lehet stakelni, hirdetéseket lehet létrehozni és így tovább.
Más projektekkel szemben a RobotEra csapata elsősorban egy jó játékot szeretett volna csinálni, amivel mellékesen még némi profitra is szert lehet majd tenni.
Természetesen az ökoszisztéma egyik legfontosabb része a platform piactere lesz. Ezen keresztül lehet majd lebonyolítani bármilyen NFT adás-vételt, illetve TARO érmékért más játékosok különböző termékeit megvásárolni.
A csapat már 2022 elején nekilátott a RobotEra világának a létrehozásához. Január óta már sikeresen implementálták a kontinens szerkesztő eszközt, létrehozták a központi városokat, 3D robotokat és mindazt, ami a játék működéséhez elengedhetetlen.
Amennyiben a terveik szerint alakul a projekt jövője, abban az esetben a korai befektetők már 2023 első felében belekezdhetnek a Taro bolygó újjáépítésébe. A csapat további tervei között szerepel, hogy szintén a jövő év során integrálnak egy VR/AR rendszert is, amivel teljesen valóságos szinten tapasztalhatjuk meg, milyen a Taro-n az élet.
Összefoglaló
A RobotEra egy sandbox jellegű, izgalmas P2E játék, amiben NFT robotok segítségével lehet a játék natív ERC-20 TARO érméit összegyűjteni.
A játékosoknak a kreativitására lesz bízva, mit hoznak létre. A kontinensek szabadon alakíthatóak lesznek, és számos különböző módon lehet majd profithoz jutni.
Alig egy hónapja kezdődött el az előértékesítés, és már most meghaladja a projekt bevétele az 500,000 dollárt.
A befektetők biztosak lehetnek, hogy jó kezekbe kerül a pénzük, mivel a szerződéskódot a KYC míg a projektet a Coinsniper validálta.
Tudj meg többet még ma a RobotEra izgalmas világáról!