Coin Bureau: így kezdődött a népszerű kriptoinfluenszer pályafutása
Guy Turner már régóta vezeti a Coin Bureau nevű YouTube-csatornát, amelyet már több millió felhasználó követ a közösségi oldalon.
A kriptoinfluenszereket gyakran kritizálják amiatt, hogy shitcoinokat próbálnak rásózni a követőikre, ez azonban nem mondható el Guy Turnerről, a Coin Bureau csatorna házigazdájáról. Ő ugyanis kizárólag ismeretterjesztő tartalmakat készít, és azokat is kifejezetten szórakoztató módon adja elő.
Turner a Cointelegraphnak a 2023-as Bitcoin Amsterdam konferencián mesélte el a kriptóhoz vezető útját, és azt, hogy a Coin Bureau hogyan alakult át blogból egy ma már közel két és fél millió feliratkozóval rendelkező YouTube-csatornává.
Miután az egyetemen angolt tanult, Turner több évig tanított üzleti kommunikációt, majd 2013-ban felfedezte a bitcoint egy kelet-londoni kocsmában, a Pembroke Tavernben:
„A bárpult mögött volt egy tábla, amelyen az állt, hogy bitcoint elfogadunk. Ez volt az a pillanat, amikor először felfigyeltem rá. Hazamentem, elkezdtem kutatni a Google-ön, és innentől kezdve nem volt kérdés, hogy mivel fogok foglalkozni, teljesen lenyűgözött.”
Az Mt. Gox összeomlása győzte meg Turnert
Turner érdeklődéssel figyelte, ahogy az Mt. Gox összeomlása miatt a címlapokra került a bitcoin, és csak 2014-ben kezdett el befektetni a BTC-be, miután látta, hogy a bitcoin decentralizált protokollként ellenáll az akkori legnagyobb központosított tőzsde összeomlásának is.
„Ez megmutatta, hogy a technológia és az alapjai szilárdak.” – mondta a Coin Bureau házigazdája.
Néhány évvel később Turner egy barátjával, Nic Puckrinnal megalapította a Coin Bureau-t, amely akkor még kizárólag egy kriptooktatásra fókuszáló blogként működött.
„Az egyik dolog, amit már az elején észrevettem, amikor elkezdtem kutatni, hogy rengeteg anyag van a témáról, de nagyon kevés van jól megírva.” – magyarázta Turner.
Néhány év alatt a blog az oktatási tartalmak egyik legjobban rangsorolt webhelyévé vált, de a Google algoritmusának megváltoztatása után a Coin Bureau lemaradt a keresőoldalakon, és gyakorlatilag megszűnt létezni.
A COVID alatt óriási növekedést tapasztalt a csatorna
Turner és Puckrin, hogy megmentsék, amit felépítettek, elindították a Coin Bureau YouTube-csatornát, és Turner beleegyezett, hogy ő legyen a csatorna házigazdája.
A csatorna elég szerény körülmények között indult, a videókat egy olcsó kamerával vették fel Turner egy barátjának nappalijában. A csapat igyekezett a „tartalomra koncentrálni a stílus helyett”, a COVID-19 világjárvány kezdete körül pedig elkezdett robbanásszerűen nőni a nézettségük. A dolgok onnantól kezdve felgyorsultak, mivel a kijárási tilalmak miatt az emberek sokkal több időt töltöttek a számítógép előtt.
„Azok az emberek, akiket érdekelt a kriptó, de nem volt idejük foglalkozni vele, hirtelen megtették. Így aztán elkezdtünk növekedni.”
A számok gyorsan növekedtek, a csatorna átlépte a 10 ezer, majd a 100 ezer, végül a negyedmillió feliratkozót, jelenleg pedig 2,38 millióan követik a Coin Bureau-t.
A kriptovállalatok összeomlása nem jelenti a kriptopénzek kudarcát
A Coin Bureau-t ma már széles körben ismerik a kriptorajongók, Turner pedig felidézte, hogy a 2023-as Bitcoin Miami hogyan segítette rá a felismerésre, hogy milyen sok emberre van hatással a csatornájuk.
„Ott álltunk a hatalmas bika mellett, és a kollégám megkérdezte, vajon felismer-e minket valaki. Megfordultam, és egy fickó ült tőlem úgy két méterre, és az egyik pólónkat viselte.” – mesélte Turner.
A csatorna egyébként az utóbbi időben makrogazdasági témákkal is elkezdett foglalkozni, például azzal, hogy a makrogazdaság és a hagyományos pénzügyi események hogyan befolyásolják a kriptopiacot. Emellett Turner azt is gyakran hangsúlyozza, hogy az olyan nagy horderejű iparági kudarcok, mint például az FTX összeomlása, nem jelent egyet a kriptovaluták kudarcával:
„Úgy gondolom, fontos, hogy mindenki levonja a tanulságot, és hogy hangsúlyozzuk, ezek az egyének és a központosított vállalatok kudarcai, nem pedig a kriptó vagy a blokklánc technológia kudarcai.”