Az utasok bojkottálják a Boeinget, szűrővel kerülik el a repülőgépeket
Kényszerleszállás, gyártási hibák, minőségellenőrzési problémák és vizsgálatok. Nem csoda, hogy az utasok bizalma megrendült a Boeingben és igyekeznek kikerülni a hibás típusokkal való utazást.
Többszöri baleset, és repülési tilalom utáni felülvizsgálat után sem bíznak az utasok a Boeingben. Januárban repülés közben szakadt ki az ajtó egy Boeing 737-esből, ami hatalmas port kavart. Ennek részleteiről lejjebb olvashatsz. Ezt tetézte, hogy az elmúlt hetekben további incidensek láttak napvilágot. Így nem csoda, hogy a fogyasztók félni kezdtek és „halálos csapdának” nevezik a Boeing repülőgépeit.
Félnek a Boeingtől, mást választanak az aggódó utasok
Ahogy az alábbi X tweetben látható, egy héten belül háromszor történt meghibásodás a Boeing gépein. Hétfőn egy motor gyulladt ki, csütörtökön egy kerék szakadt le, míg pénteken egy 737-es ment túl a leszállópályán.
Boeing's week in review
– Monday: 737 engine catches fire mid-flight
– Thursday: 777 loses wheel after take-off
– Friday: 737 rolls off runway in Houston
It's getting hard to keep up pic.twitter.com/9fYGYVzSlL
— Morning Brew ☕️ (@MorningBrew) March 8, 2024
Elkerülhetik a 737-es típusokat a Kayak szűrőjével az elégedetlen fogyasztók
A sorozatos hibákat követően, melyek akár emberéleteket is követelhettek volna, sokan nem csak hangot adtak az elégedetlenségüknek, de cselekedtek is. Az elmúlt hetekben a Kayak online utazási foglalási weboldal észrevehető növekedést tapasztalt azon felhasználók körében, akik a járatok keresésekor a Boeing repülőgépeket kiszűrik a találatok közül.
„Ha tudod, mi történik a Boeinggel, és nem akarsz azokon a halálos csapdákon repülni, foglald le a jegyed a Kayak-on. Ők lehetővé teszik, hogy a Boeing járatokat kizárd a keresésből, így maradhatsz a biztonságosabb gépeknél, mint például az Airbus”
– Írta egy X felhasználó.
A felháborodás és a Boeing bojkottjának ösztönzése egyre nagyobb teret nyer a közösségi médiában. Számos X felhasználó fejezte ki aggodalmát, míg mások a vállalat vezetésének korruptságát és profitéhségét emelték ki.
A Kayak először 2019 márciusában vezette be a típusszűrőt, de a vállalat szerint az ötödikei ajtós incidenst követően, január 6., szombat és a következő csütörtök között 15-ször annyian használták a funkciót, kifejezetten a 737 MAX repülőgépek esetében. A megnövekedett keresletre válaszul, a Kayak a közelmúltban hozzáadta, hogy a felhasználók megadhassák a még mindig repülő 737 Max 8 és 737 Max 9 típusokat.
Több sebből is vérzik a Boeing
Ahogy arról korábban beszámoltunk, a vállalatnál minőségi problémák merültek fel, amit egyes szakértők a gyártási tempóra vezetnek vissza. Az Airbus-szal való verseny miatt a mennyiség a minőség rovására mehet, ami egy légitársaságnál katasztrofális következményekhez vezet. Ebből fakadóan a gyártási hibák is szaporodnak, míg a minőség ellenőrzés, ahogy az a megszaporodott esetekből kiderül, romlik.
Mindeközben az Airbus lekörözheti riválisát, mivel a Szövetségi Légügyi hivatal a minőségellenőrzési problémák miatt korlátozta a bajba jutott repülőgépgyártó termelését. Az Al Jazeera nemrégiben készült rejtett kamerás riportja szintén rávilágított a gyártás körüli nehézségekre. A Boeing 787-eseket gyártó dél-karolinai üzemében készített riportokból kiderült, hogy a dolgozók nem repülnének az általuk gyártott gépeken, minőségellenőrzési problémákra hivatkozva. A vállalat helyzetét tovább rontja, hogy a legnagyobb szakszervezete 40%-os béremelést követel a következő három-négy évben.
Trouble at Boeing: Al Jazeera takes a hidden camera into Boeing's South Carolina facility, which builds the B-787. Workers were asked if they would fly on one; none agreed, with one stating he would only because he has a death wish..?? pic.twitter.com/JuwwhK63ln
— Bashkarma? (@Karmabash) March 9, 2024
Mi történt az Alaska Airlines Boeing 737 Max 9-es járatán
A január 5-i incidens kivizsgálása után a Nemzeti Közlekedésbiztonsági Hivatal megállapította, hogy az Alaska Airlines 1282-es járat Boeing 737 Max 9-esének az ajtódugója néhány perccel a repülőgép repülőtérről való felszállása után leesett. Ennek következtében a kabinban nyomáscsökkenés alakult ki, ami miatt az utasok mintegy 4 800 méter magasságban a szabad levegőnek voltak kitéve.
Senki sem sérült meg súlyosan, és a repülőgép biztonságosan végrehajtotta a kényszerleszállást.