A BMW blokklánc céggel írt alá megállapodást az etikus kobalt bányászat érdekében

BMW, német autógyártó, újabb partner megállapodást írt alá egy blokklánc technológiai startuppal, ami a kobalt bányászatot követi nyomon. A hírről a Reuters adott jelentést.
Egy héttel azután, hogy az autóipari óriás bejelentette partnerségét a VeChain (ticker: VEN) kínai blokklánc logisztikai céggel, Douglas Johnson-Poensgen, a kevésbé ismert brit székhelyű Circulor vezérigazgatója jelezte a Reutersnek, hogy együttműködési megállapodást írt alá a BMW-vel annak érdekében, hogy a vállalat biztosíthassa, hogy a felhasznált kobalt a etikusan lett kibányászva gyermekmunkások alkalmazása nélkül.
A kobalt túlnyomó része a háború sújtotta Kongói Demokratikus Köztársaságból származik, ahol bizonyos helyeken gyermekmunkásokat és középkori céhes metódusokat alkalmaznak a felszínre hozásnál.

A kobalt készlet 20%-a szuperötvözetek készítésénél kerül felhasználásra. Kép forrás: www.minerals.usgs.gov
A Circulor vezérigazgatója szerint a blokklánc segítségével fenntartható és tisztességes ellátási láncok alakíthatóak ki.
„Meggyőződésünk, hogy gazdaságos olyan készleteket bányászni, amelyek nem jelentenek problémát” – mondta Johnson-Poensgen a Reutersnek.
„Miután a rendszer bizonyított és működőképes, akár olyan zordabb bányászati körülményeket is megoldhatunk, mint a kisüzemi, kézi bányászat.”
További információ a Circulorról és az állítólagos partnerségéről a BMW-vel nem tudott és az autógyártó egyelőre még nem erősítette meg a hírt. A Circulor egyelőre még hivatalos weboldallal sem rendelkezik, illetve a cégbejegyzés is friss: hivatalos adatok szerint 2017 novemberében jegyezték be zártkörű részvénytársaságként.
A lépés passzol az autógyártók körében zajló trendbe, különösen Németországban, ahol egyre nagyobb hangsúlyt fektetnek a blokklánc technológia vállalati fejlesztésekbe annak érdekében, hogy előmozdítsák az innovációt és tovább faragják a költségeket.
Március 5-én a Cointelegraph számolt be arról, hogy a Mercedes-Benz tulajdonosa a Daimler új kriptopénz kibocsátását tervezi. A MobiCoinnak elnevezett kriptó segítségével kívánják azokat a vezetőket jutalmazni, akik a biztonságos és környezetbarát vezetésre törekszenek. Jelenleg 500 autótulajdonos bevonásával 3 hónapos tesztfázisban van a projekt.
A Porsche se akar kimaradni a trendből. A vállalat a berlini XAIN blokklánc startuppal együttműködve február 22-én kürtölte világgá, hogy a Porsche „az első autógyártó, amely sikeresen tesztelt és alkalmazott blokkláncot egy autóban”.