FirstBlood: egy új blokklánc alapú eSport applikáció
A FirstBlood, egy blokklánc alapú eSport applikáció közel fél millió ethereumot gyűjtött egy kiárusítás folyamán, és továbbra is az eSportok fejlesztése a legfőbb céljuk.
A FirstBlood applikáció segítségével az eSport rajongói egy automatizált, decentralizált platformon keresztül tudnak különböző versenyeken részt venni.
Az akció során befolyó összeg a fejlesztést, a megjelenést és a működtetést hivatott fedezni. A tokenek árusításának felső határát 5,5 millió dollárban határozták meg az első napi érvényes ethereum/dollár árfolyamon.
Mi is az a blokklánc alapú eSport?
A jelenleg létező eSport versenyek központi irányítás alatt állnak, ezért hackertámadások vagy szerverleállások által sebezhetők. A központi irányítású platformok másik problémája az, hogy a felhasználók letétbe tett pénzével ők rendelkeznek, tehát szintén fennáll a lopásveszély.
A FirstBlood azonban ezek közül minden problémára megoldást kínál. Itt ugyanis a felhasználók szabadon rendelkeznek a pénzükről, a szerverleállások lehetősége megszűnik, valamint a vitás kérdések rendezése mellett a játék végeredményét is ellenőrzi.
Hogyan működik a token rendszer?
A FirstBlood token (1SŦ) alkotja az ökoszisztéma alapját. A tokenek tulajdonosai mérkőzéseket játszhatnak, szavazhatnak, megfigyelhetnek, bajnokságot rendezhetnek és az ajánlások után további tokeneket gyűjthetnek.
A tokenekhez rengeteg módon hozzá lehet jutni: a jelenlegi akció keretein belül, más játékosoktól, más játékosokkal való meccsek után, és a végeredmények ellenőrzésével. Ha valakinek nincs ethereumja, annak sem kell aggódni, mert harmadik félen keresztül (pl. Coinmixed) is hozzá lehet jutni tokenekhez.
A játékosok egyénileg és csapatban is részt vehetnek akár a leghíresebb online játékok küzdelmeiben, mint a League of Legends, Dota 2 vagy a Counter-Strike: Global Offensive.
Minden FirstBlood tranzakció nyilvánosan ellenőrizhető, látható és nem hamisítható. Az ethereum blokklánc lehetővé teszi okosszerződések létrehozását, amelyek segítségével az eSport mérkőzések eredményeinek és jutalmainak a feldolgozása gyorsan és megbízhatóan történik.
A pénzgyűjtésnek is többféle módja létezik. Úgynevezett tanúk és bírók is egymástól függetlenül és különbözőképp működnek közre. Minden meccshez két tanú szükséges, akik automatizált szoftvert futtatnak, amely megfigyeli a mérkőzést, majd a végeredményt továbbítja a blokkláncra.
Kétségkívül ez egy újabb, széles tömegekhez elérő alkalmazása a blokkláncnak, amely rengeteg eddig létező problémára megoldást kínál.