Kétmilliárd lehetséges új bitcoin felhasználó? Az új generáció 92%-a nem bízik a bankokban
A Facebook IQ csapata, kutatók és elemzők bevonásával az új generáció bankolási szokásait és a pénzügyi rendszerhez való hozzáállását elemezte. A kiadott fehér könyv a “Millennials + money: The unfiltered journey” néven elérhető. A kutatás szerint a mai fiatalok 92%-a kifejezetten bankellenes hangulatú.
A bankok nem értik meg az új generáció igényeit
Az ezredforduló szülötteinek 68%-a a tanulmány szerint úgy érzi a bankok nem értik meg őket, így nem tudják a szükségleteiket kielégíteni. Az elavult bankok és pénzintézetek nem hatékonyak és nem alkalmazhatóak jól a modern világban.
Ezen kívül a Facebook IQ csapata azt is felfedte, hogy az új generáció 45%-a szívesen váltana a hagyományos bankolásról az alternatív megoldásokra. Akkor, ez utóbbiak megfelelő funkcionalitással, rugalmassággal és hatékonysággal működnének.
A kutatócsapat így írt erről:
„Kezdésképpen, az új generáció szeretné, ha megértenék. Ez azért fontos, mert ez a generáció több, mint 40%-al jobban hajlandó a bankváltásra, összehasonlítva az X vagy a Baby Boom generációval. Az ezredfordulón születettek 45%-a váltana bankot, hitelkártya társaságot vagy bróker céget, ha jobb lehetőség jön szembe.”
Készpénz tárolásnak díja van, a hitelkártyák nem segítenek
Sok központi és kereskedelmi bank a negatív kamatkörnyezet miatt kötelezi az ügyfeleit, hogy fizessenek a készpénz megőrzéséért. Még akkor is, ha ez kevés hasznot hoz a pénzintézeteknek.
A vizsgált csoport 30%-a nem érti a hitel és betéti kártyák előnyeit. 57%-uk még mindig készpénz alapon finanszírozza rövid és hosszú távú tevékenységeit. 46% úgy indokolta meg a hitelkártya használatot, hogy azt mindössze a pozitív hiteltörténet kialakítása miatt használják, hatékonyság és kényelem miatt nem.
A közösségi média adatbázisait felhasználva a Facebook IQ csapata 21 és 34 év közötti amerikai dolgozó fiatalokat vizsgálta, akik évi több,m int 75000 dollár jövedelemmel rendelkeznek. Az ő gondolkodásukat hasonlították össze a Baby Boom és X generációval (35 és 65 közöttiek).
A Facebook csapata felfedte, hogy az új generáció a nem-banki alternatívák felé nyit, vagyis pontosabban a jövő pénzügyi szolgáltatásai felé. Egyre több felhasználója van a fintech cégek szolgáltatásainak, amik bemutatják, hogy lehet ezt az iparágat hatékonyabban, biztonságosabban és átláthatóan működtetni.
Bitcoin, mint megoldás
A bitcoin fizetési megoldások és pénztárca szolgáltatások közel és távol a legpraktikusabb fizetési alternatívái lehetnek a több millió fiatalnak világszerte. Magas likviditást kínál, stabil, globálisan elérhető átváltási rátát és legfőképpen pénzügyi szabadságot ad. Így kikerülhetnek a hatóságok és bankok túlzott szabályozásának köréből.