Beszállt a LEGO is: Metaverzum a gyerekeknek
Az Epic Games, az amerikai videojátékok, szoftverek fejlesztője és kiadója bejelentette, hogy új együttműködést kötött a közkedvelt LEGO Groups-szal. Céljuk a gyerekek, családok és a virtuális világ között egy barátságos, biztonságos, izgalmakkal teli kapcsolat megteremtése.
A LEGO és az Epic Games új partnersége egy gyermekek számára kifejlesztett metaverzum megteremtésére összpontosít. A partnerség lényege, hogy a családok számára hozzáférést biztosítsanak olyan „biztonságos eszközökhöz„, amelyek mind az alkotók, mind a játékosok számára kedvező lehetőségeket kínálnak. Ezzel kapcsolatban Niels B Christiansen, a The LEGO Group vezérigazgatója mondta el véleményét:
„A gyerekek szeretnek mind a digitális mind a fizikai világban játszani, és zökkenőmentesen mozogni a kettő között. Hiszünk abban, hogy a digitális élményeken keresztül hatalmas lehetőségek rejlenek az olyan élethosszig tartó készségek fejlesztésére, mint a kreativitás, az együttműködés és a kommunikáció. Felelősséggel tartozunk azonban azért, hogy ezek a játékok biztonságosak, ösztönzőek és mindenki számára hasznosak legyenek. Ahogyan generációk óta védjük a gyermekek biztonságos fizikai játékhoz való jogát, úgy a digitális játék esetében is ugyanezt kívánjuk tenni. Alig várjuk, hogy az Epic Games-szel együtt dolgozhassunk ennek az izgalmas és játékos jövőnek a megformálásán”.
A játékgyártó duó három alapelvben állapodott meg, amelyeken a digitális terek biztonsága alapul majd.
- A gyermekek játékhoz való jogának védelme a biztonság és a jólét prioritása mellett.
- A gyermekek magánéletének védelme saját érdekeik előtérbe helyezésével.
- Felnőttek és gyermekeik felruházása olyan eszközökkel, amelyek lehetővé teszik számukra a digitális élményeik fölötti ellenőrzést.
A cégek egyesítik szakértelmüket a gyermekek jóléte érdekében
Tim Sweeney, az Epic Games vezérigazgatója és alapítója is kommentálta a bejelentést:
„A LEGO már közel egy évszázada megragadta a gyerekek és felnőttek képzeletét a kreatív játékon keresztül. Örömmel egyesítjük erőinket, hogy egy olyan teret építsünk a metaverzumban, amely vidám, szórakoztató és gyerekek és családok számára készült”.
Az Epic Games közvetlen tapasztalattal rendelkezik a kreatív eszközök és a látványos, lebilincselő világok építésében. Olyan gyerekek (és felnőttek) által imádott játékok köszönhetők nekik, mint a Fortnite, a Rocket League, Battle Breakers és így tovább. Termékeik nyitottak és elérhetőek a fejlesztők és a játékosok számára egyaránt világszerte. 2020-ban felvásárolták a SuperAwesome nevű céget, amely úttörő szerepet játszott a 16 éven aluliak biztonságos digitális elköteleződését célzó technológiában.
A LEGO pedig a gyermekek számára szóló digitális játékélmények biztonságának meghatározásában tölt be vezető szerepet. 2016-ban elindította az első, gyermekek számára fejlesztett közösségi applikációt.
A LEGO® Life egy biztonságos, kreatív közösségi alkalmazás, amelyet gyerekeknek és lelkes LEGO-építőknek terveztek. A gyerekek itt megoszthatják egymással az általuk készített videókat egy teljesen moderált közösségben. Emellett inspirálódhatnak, valamint emojik és moderált szöveges hozzászólások segítségével kapcsolatba léphetnek más fiatal LEGO-alkotókkal egy teljesen ingyenes és biztonságos, gyerekbarát közösségi alkalmazásban.
A metaverzum új Amazona
Az e-kereskedelem, a felhőalapú számítástechnika, a digitális streaming és a mesterséges intelligencia óriása, az Amazon is belevetette magát a játékok és a metaverzum szektorába.
A múlt hónap végén indította el AWS Cloud Quest nevet viselő applikációját. Ez egy fizetős 3D-s online játék, amelyben a játékosok egy virtuális városban mozognak, és a felhő segítségével valós technológiai problémák és felhasználási esetek megoldásában segítenek az embereknek.
Egyébként, a közkedvelt Epic Games Store tavaly bejelentette, hogy a jövőben engedélyezni fogja a blokklánc játékokat platformján. A hír azután érkezett, hogy a Steam online játékáruház közölte a blokklánc technológiára épülő, kriptovaluta és NFT-alapú játékok betiltását.