Beindult az őrület a németeknél: már a Haribo, Adidas és Lufthansa is NFT-kben utazik

A németek teljesen beleszerettek a digitális eszközbe, olyannyira, hogy egyre több klasszikus márka az NFT-kre építi marketing stratégiáját.

A nem helyettesíthető tokeneknek (NFT-nek) két elsődleges felhasználási esete van: a digitális termékek vásárlása és értékesítése (digitális művészet, virtuális divatcikkek) és a digitális közösségek építése (exkluzív tagság, eseményekhez való hozzáférés). Ezek aztán a megfelelő módon kombinálva a márkahűség építésének kiváló eszközei lehetnek. A nagy múltú német vállalatok is felismerték  a technológiában rejlő potenciált, és sorban indítják digitális projektjeiket.

A Deutsche Post az NFT és az AI erejét egyesíti

A német posta, a Deutsche Post például novemberben kiadja az első limitált szériás gyűjthető bélyegét. A klasszikus öntapadó bélyeg digitális változatáról van szó — egy NFT-ről, amely a bélyeg tulajdonjogát képviseli. Az első bélyeg a Brandenburgi kapu mesterséges intelligencia (AI) által generált képét ábrázolja. A kollekcióban helyet kapó további bélyegek más ikonikus német műemlékeket tartalmaznak majd.

A Lufthansa NFT-jével a határ a csillagos ég

A Lufthansa új hűségprogramjához bevezette a Polygon hálózaton fejlesztett Uptrip mobilalkalmazást, amely lehetővé teszi az utasok számára, hogy utazási élményeiket NFT-kké alakítsák. Ezeket aztán különféle jutalmakra válthatják be, például kilométer-bónuszokra és a business class várótermekben beváltható utalványokra. Az alkalmazásba még ebben az évben bevezetnek egy digitális piacteret is, ahol a felhasználók kereskedhetnek és eladhatják NFT-jüket, és speciális jutalomajánlatok közül válogathatnak majd.

Az Adidas és a Hugo Boss digitális divatot teremt

A nem helyettesíthető tokenek a divatmárkákat is elárasztották. A közelmúltban az Adidas is bemutatott egy ikonikus cipődizájnok által ihletett, limitált kiadású NFT cipőkollekciót, valamint beindította az Adidas /// Studio vagy a Triple Stripes Studio programját is, amelynek célja a kezdő alkotók felkarolása az NFT-térben. A program lehetőséget biztosít a művészeknek munkájuk bemutatására, és a sportruházati óriással való együttműködésre. Ez az együttműködés azonban túlmutat a digitális projekteken: a jövőben fizikai termékeket is magában foglalhat.

Egy másik neves német divatmárka, a Hugo Boss is belépett az NFT arénájába. A vállalat neves digitális divattervezőkkel együttműködve exkluzív NFT ruházati cikkeket hozott létre. A digitális ruhakölteményeket a virtuális világok avatárjai viselhetik, a felhasználók így stílusosan öltözködhetnek még a digitális világban is.

A Mercedes-Benz digitális időutazása

A Mercedes-Benz több mint 130 évre visszanyúló, gazdag múlttal büszkélkedhet, amelyet a márka digitális gyűjtemények kiadásával ünnepel. A nosztalgia rajongóinak és a márka elkötelezett gyűjtőinek nagy örömére a márka idén szeptemberben elindította harmadik NFT-kollekcióját is, a The Era of Luxury-t. A Mercedes-Benz NXT Icons által létrehozott gyűjtemények a cég 7 nagy korszakában született legfigyelemreméltóbb dizájnok digitális újraértelmezései, és a kollekciók az autók korai történetéitől napjainkig terjedő teljes időszakot felölelik.

A Ritter Sport és a Haribo édes NFT-kísértései

A német csokoládémárka, a Ritter Sport 2023 augusztusában elindította a digitális csokoládék korlátozott számban elérhető sorozatát. Az Art of the Square névre hallgató NFT-kollekció 256 digitális alkotást foglal magába, amelyek mindegyike egy négyzet alakú Ritter Sport szeletet ábrázol.

Hamarosan a gumimacijairól híres Haribo is beáll a sorba: 2023 áprilisában a vállalat NFT-védjegyeket nyújtott be az Egyesült Államokban, ami azt jelzi, hogy a márka a közeljövőben bevezeti majd saját digitális alkotásait. A védjegyek a digitális eszközök széles körét fedik le, beleértve a digitális avatárokat, az édességekkel kapcsolatos alkotásokat tartalmazó multimédiás fájlokat, rajzfilmeket és az NFT-k által hitelesített egyéb elemeket is.

Az Adidas, a Haribo, a Lufthansa, a Deutsche Post más neves német márkákkal együtt csatlakozott az NFT területére merészkedő vállalkozások egyre népesebb táborához. Ez a nyitás jelentős változást jelent az NFT-k megítélésében, amelyekre egyre inkább mainstream marketingeszközként tekintenek: új koncepcióik áthidalják a virtuális és a fizikai világot, és új közösségeket építhetnek.