Az UEFA kriptotőzsdékkel szerződne a Bajnokok Ligája szponzorálásához

Az európai labdarúgás vezető testülete, az UEFA a kriptoszektorból keresi a szponzorokat a férfi Bajnokok Ligája (UCL) közelgő 2024-2027-es ciklusához.

A Sportcal jelentése szerint az érdeklődő feleknek március 20-ig kell benyújtaniuk hivatalos ajánlataikat e-mailben a [email protected] címre. A jelentés hozzátette, hogy bár az UEFA már kapott egy ajánlatot ebben a kategóriában, a szervezet továbbra is aktívan keresi a szponzorokat a kriptotőzsdék körében.

A szponzorvadászat 2022 májusában vette kezdetét a Team Marketinggel, az UEFA klubversenyeinek partnerügynökségével együttműködve.

Az UEFA különböző szektorokból keresi a potenciális partnereket

A jelenlegi kereskedelmi ciklusra az UEFA nyolc globális szponzorral állapodott meg a Bajnokok Ligájához, beleértve olyan neves márkákat, mint a PlayStation, a Walkers/Lays, a FedEx, a Mastercard, a Turkish Airlines és az Oppo. Az Európa Liga és a Konferencia Liga, az UEFA másodlagos klubversenyei olyan szponzorokat biztosítottak, mint a Heineken 0.0, a Hankook, az Enterprise, a Swissquote, a Just Eat és a Bwin.

A 2024-2027-es ciklus szponzorainak bevonzása érdekében az UEFA korábban felhívást tett a pénzügyi szektor számára az ajánlatok benyújtására, a kriptovaluta tőzsdéket is beleértve, azonban ezidáig nem jött meg a várva várt szonzor ebből a szektorból. 2022-ben a Crypto.com állítólagosan öt évadra szponzorálta volna a Bajnokok Ligáját, összesen 428 millió fonttal, ez az egyezség azonban az utolsó pillanatban meghiúsult a kriptovalutákkal kapcsolatos szabályozások elszaporodása miatt.

Ennek ellenére az UEFA továbbra is eltökélten keresi a lehetőséget a partnerségre a kriptovaluta tőzsdékkel.

A kriptós cégek inkább sportcsapatokkal szerződnek

A kriptós cégek ennek ellenére egyre inkább igyekeznek nyomot hagyni a sport világában: jelentős partnerszerződéseket kötnek a különböző stadionokkal és sportcsapatokkal, hogy növeljék a láthatóságukat és ügyfélkörüket. 2021-ben például a Crypto.com 700 millió dollárt költött a Los Angeles Lakers otthonaként szolgáló korábbi Staples Center névadási jogaira. A stadion hivatalos neve most Crypto.com Arena.

Az tőzsde emellett egy 175 millió dolláros megállapodást kötött az UFC-vel is, amivel egy évtizedre elhelyezte a tőzsde logóját különböző sportfelszereléseken, beleértve a rövidnadrágokat, sportmelltartókat és a bevonuláskor viselt kapucnis pulóvereket.

Ezenkívül a cég számos egyéb partnerséget is vállalt a sport világában, többek között a Philadelphia 76ers-szel, a Formula 1 Racinggel, és még a kosárlabda szupersztár, LeBron James is szerepelt a promóciós erőfeszítéseiben.

Megjegyzendő, hogy az immár megszűnt FTX kriptovaluta tőzsde is számos sportcéget szponzorált: az FTX volt az első kriptovaluta cég, amely megszerezte egy nagy sportlétesítmény névadási jogait egy 19 évre szóló, 125 millió dolláros partnerséggel a Miami Heattel.