Az olasz fociválogatottnak is lesz rajongói tokenje a Socios.comon

A mai nap híre a labdarúgás és a kriptovaluták világában egy bejelentés volt, amit a Chiliz tett. Partnerségben az Olasz Labdarúgó Szövetséggel (FIGC) olasz válogatott rajongói token fog indulni a Socios.com hálózatán egy jutalmakat és extrákat nyújtó applikációval együtt. Olaszország az egyik legnépszerűbb nemzeti válogatottnak számít a semleges szurkolók körében is szerte a világon, ők a 2020-es UEFA Európa-bajnokság győztesei. A rajongói token hasonló, mint egy kriptovaluta, hiszen az NFT-vel ellentétben egy ilyen token egyáltalán nem egyedi.

Szárnyal a Socios és a rajongói tokenek piaca

És nem is új a kezdeményezés, itt is jó pár alkalommal írtunk például a Paris Saint-Germain, a Manchester City vagy éppen az FC Barcelona rajongói tokenjeiről. Ezeknek tényleg van reális értéke is. Hiszen például Lionel Messi is PSG-tokenekben kapta aláírási pénze egy részét a Paris Saint-Germain csapatától, amikor Párizsba igazolt. A Socios.com csak az idei évben több mint 150 millió dolláros bevételt ért el kizárólag rajongói tokenek értékesítéséből. Ami fontos különbség egy kriptovaluta és egy rajongói token között, hogy ez utóbbiak segítségével bizonyos döntésekben résztvehetünk a klub életével kapcsolatban, jutalmakat, extra promóciókat kaphatunk.

Socios olasz

Az olasz szövetség bejelentése szerint a közreműködésből származó bevételt a sportlétesítmények felújítására és fejlesztésére fogják költeni Olaszországban. Az olasz válogatott ezzel az argentin és portugál csapatok nyomába lépett, amelyeknél már régebb óta van ilyen együttműködés a Socios.commal. Eredetileg egyébként a hálózat kizárólag labdarúgásra fókuszálva indult el. De ma már más sportágakra kiterjesztették elérhetőségüket és NFT-ket is elkezdtek kibocsátani. Fontos megemlíteni, hogy a rajongói tokenek vonatkozásában az amerikai kontinensen inkább csak rajongói eszközként használják ezeket a tokeneket. Félve attól, hogy a hatóság esetleg értékpapírként tekintene rájuk.