Az Egyesült Királyság lecsapott a Crypto.com reklámjaira, Matt Damon is kapott hideget-meleget
A Crypto.com reklámjaira lecsapott az Egyesült Királyság Reklámfelügyelete, miközben a közösségi médiában szétszedték a Matt Damonnal készült hirdetést is. Látszik, hogy nem mindenki nőtt még fel a kriptopénzek szintjére.
Az Egyesült Királyság Reklámfelügyelete (ASA) a mai napon közzétett egy határozatot, amely értelmében betiltott a Crypto.com kriptotőzsdéhez tartozó két reklámot. A határozat szerint a két hirdetés ún. alkalmazáson belüli reklám volt. Az elsőt a Daily Mail hírportál appjában jelenítették meg, amelyben az volt olvasható „bitcoin vásárlás hitelkártyával azonnal”, a másik egy Love Balls nevű alkalmazásban tűnt fel, „a felhasználók évente 8,5%-os hozamhoz juthatnak kriptokereskedéssel” szöveggel.
Az ASA szerint a hirdetések félrevezetőek voltak, mert nem mutatták be a befektetés kockázatát, és kihasználták a fogyasztók tapasztalatlanságát vagy hiszékenységét. A felügyelet szerint a Daily Mail hirdetése félrevezető volt, mert nem tette világossá a kriptó hitelkártyával történő vásárlására vonatkozó korlátozásokat; az „akár 8,5%-ot is kereshet” állítás pedig nem volt alátámasztva.
A Crypto.com azt mondta, hogy az első hirdetés – amely a Daily Mailben jelent meg – csak azt reklámozta, hogy a felhasználók milyen gyorsan juthatnak kriptóhoz a tőzsdén keresztül, míg a másik már meglévő kriptofelhasználóknak szólt.
Az ASA-nak nem felelt meg a kriptováltó válasza és azt állította, hogy egyik hirdetés sem tartalmazott olyan kockázati figyelmeztetést, amely felhívta volna a fogyasztók figyelmét arra, hogy a kriptovaluták miatt pénzt veszíthetnek.
A hír alig néhány nappal azután érkezett, hogy a mainstreamhez is eljutott a Crypto.com Matt Damon főszereplésével készült reklámja, aki egyébként már hónapok óta a népszerű tőzsde reklámarc. A nagy feltűnést keltő reklám nem jött be mindenkinek, a közkedvelt színészt egyesek a sárga földig lehúzták. A Guardian újságírója, Carole Cadwalladr azt írta ki a Twitteren, hogy „Nincs elég undormány a világon ahhoz, hogy leírjam azt, hogy Matt Damon egy Ponzi-sémát reklámoz”.
Stephen Diehl számítógépes programozó úgy fogalmazott: „Egyszerűn nem tudok túllépni azon a szűretlen nihilizmuson, amely azt sugallja, hogy a kutyaérmékbe való befektetés olyan, mint a holdraszállás”.
Ken Klippenstein az The Intercept újságírója pedig azt írta: „Matt Damon kriptoreklámot csinál. Jézus Krisztus nincs már neki elég pénze?”
A mai figyelmeztetés csak a legutóbbi az ASA kriptohirdetések elleni fellépéseinek hosszú sorában, amely eddig olyan cégekre mért csapást, mint a Papa Johns, az eToro, a Coinbase, vagy a Floki Inu.