Az Amazon kriptovalutás fizetésekben gondolkodik

Időről-időre fel-felszoktak tűnni olyan hírek, amelyek arról szólnak, hogy a legnagyobb gigavállalatok, mint az Apple vagy éppen a Microsoft is elfogad majd kriptovalutákat. Persze ezek aztán megmaradnak a pletyka szintjén. Most megint itt egy ilyen hasonló hír, ezúttal az Amazon háza tájáról. Miközben az alapító Jeff Bezos éppen a világűrben történt utazásával van elfoglalva, a cég új pozícióra keres embert. A sima tükörfordításban Digitális Valuta és Blokklánc Termékvezető pozíció betöltőjének feladata egy stratégia kidolgozása lesz új típusú fizetési eszközök kifejlesztésére. Ezután nem sokkal a vállalat egyik szóvivője közleményt küldött szét a sajtó képviselőinek, amellyel csak tovább növelte az izgatottságot.

Az Amazon komoly kriptostratégián dolgozik

Mert ez is azt támasztotta alá, hogy a világ legnagyobb online kereskedője aktívan dolgozik a kriptovalutás fizetések bevezetésén. A közlemény szerint a céget lenyűgözik azok a fejlemények, amelyek a kriptok világában történnek, főleg a fizetések gyorsaságát illetően. Így mindenképpen szeretnék az összes létező technológia mellett a blokkláncokat is megvizsgálni, hogy modern, gyors és olcsó fizetéseket tegyenek lehetővé az Amazon-vásárlók számára. Azt nem tudni még, hogy mit is jelent az, hogy megvizsgálni, hiszen egy ilyen tőkeerős cég esetén ez bármit jelenthet. Mindenesetre az álláshirdetés arra utal, hogy a cég komolyan meg fogja vizsgálni a kriptovalutás fizetési lehetőségeket, hiszen az új alkalmazottnak stratégiát is kell kidolgoznia.

Ez összevág amúgy azokkal a hírekkel, amelyek még július elején jelentek meg. Abban az Amazon Web Services, ami a gigász egyik leányvállalata, Termékfejlesztési vezetőt keresett az Amazon Managed Blockchain számára. Ez utóbbi biztosítja a platformot azon fejlesztőknek, akik Hyperledger Fabricban vagy Ethereumban fejlesztenének. És ehhez a pozícióhoz elvárás volt a DeFi tapasztalat is. Ebből sokan arra következtettek, hogy az Amazon Web Services olyan pénzügyi termékeket is akar kínálni, amelyekhez már nincs szükség közvetítőkre. És több olyan hirdetése is van még az Amazonnak, amelyek a kriptovaluták és a blokkláncok világát is érintik, így előbb-utóbb valószínűsíthetően valamivel előrukkol a gigavállalat.