Átpasszolás a túlélésért: a Huawei úgy döntött, eladja Honor márkáját
A Huawei kínai telekommunikációs óriáscég bejelentette a Honor okostelefon üzletágának teljes eladását – ezzel biztosítva a márka fennmaradását.
A Honor üzletág már „régóta nyomás alatt áll”, így megmentése érdekében a Huawei az eladás mellett döntött: a szerencsés tulajdonos pedig nem más mint a Shenzhen Zhixin New Information Technology nevű vállalat lett, mely több mint 30 telefonmárka kereskedője.
„Az adásvétel lezárultát követően a Huawei nem lesz egyetlen részvény tulajdonosa sem, és nem fog részt venni a Honor további működtetésében és döntéshozatali tevékenységeiben sem. ” – közölte a Huawei vállalat, mely szerint a márka eladása további sikereket fog biztosítani az üzletág viszonteladói és beszállítói számára.
A Honor, melyet 2013-ban alapítottak, a világ egyik legnagyobb és legsikeresebb okostelefon-márkájává vált: közel 70 milló készüléket adott el, és az elmúlt 5 év alatt 10 milliárd dollárnyi bevételre tett szert. Bár a vállalat egyelőre nem közölte az eladásra vonatkozó pénzügyi részleteket, a Reuters korábbi névtelen forrásokra hivatkozó jelentésében az írta, hogy a Honor-t mintegy 15 milliárd dollárért értékesítik.
A Honor sikeres, mégis az eladása mellett döntöttek – de mégis miért?
A Huawei-t, mely a világ egyik vezető okostelefon-gyártója, az általuk kiadott okostelefonokon keresztüli kémkedéssel vádolta az amerikai kormány. A vállalat tagadta a vádakat, és szerinte a meggyanúsítás pusztán ürügy volt arra, hogy egy újabb kínai versenytársat zárjanak ki az amerikai piacról. Mindezek ellenére a vállalat felkerült az amerikai „entitás listára”, így az amerikai beszállítók arra kényszerültek, hogy ne értékesítsenek tovább a Huawei-nek.
A Huawei nem tett említést az amerikai politikai problémáról a Honor-ügy bejelentésekor, azt viszont Richard Yu, a vállalat fogyasztói ágazatának elnöke elárulta, hogy a Huawei chip-beszállítói az amerikai korlátozások miatt kénytelenek voltak leállítani a vállalat megrendelésit.
A Honor eladása – a Huawei szerint- segíteni fog abban, hogy továbbra is a világ egyik legsikeresebb márkája maradjon, mi pedig várjuk a változás eredményét.