Megszűnt az állami támogatás, senkinek sem kell elektromos autó
Németországban, Európa legnagyobb piacán az elektromos autók eladásai 54,9%-kal zuhantak. Állami támogatások nélkül nem viszik a jövő gépjárművét.
Ha nincsenek állami ösztönzők, nincsenek elektromos autók sem. Ez történik Németországban, ahol januárban 54,9 százalékkal zuhantak be az elektromos autók eladásai, pontosan azért, mert leállították a kormányzati ösztönző programot. A plug-in hibridek is válságba kerültek, 19,6 százalékkal estek vissza az eladások 2024 első hónapjában, miközben a belső égésű motorral felszerelt autók eladásai emelkedtek.
A Német Autóipari Szövetség (Vda) adatai szerint januárban – a „zöld” átállással szemben – a hagyományos motorok, tehát a belső égésűek eladásai erősödtek. A dízel autók eladásai 9,5 százalékkal, a benzines modelleké 9,1 százalékkal, az LPG-üzemű autóké pedig akár 43,9 százalékkal is növekedhetett. Ezek a számok azonban nem voltak elegendőek ahhoz, hogy megtámogassák a jelenleg bizony gyenge lábakon álló német autópiacot, amely 11,7 százalékkal zsugorodott 2023 decemberéhez képest.
„A gyenge gazdaság, a magas finanszírozási költségek és a jelentős geopolitikai feszültségek” – mondta Constantin Gall, az EY elemzőcég vezetője a Wall Street Journalnak – „mind a magánszemélyek, mind a vállalatok részéről vonakodást váltanak ki a vásárlástól.
Gall elismerte, hogy az ösztönzők hiánya kihívást jelent majd az autógyártók számára, és hozzátette, hogy „2024 valószínűleg nehéz év lesz az iparág számára”.
A Német Autóipari Szövetség (Vda) azonban az idei évre a személygépkocsi-piac két százalékos globális növekedését várja, amely 77,4 millió darabot fog elérni. Ez a szám pedig majdnem eléri a járvány előtti 78,8 milliós szintet.
Nemcsak Németországban rossz a helyzet
A 2024-es év pocsékul indult más európai országokban is, már ami az elektromos autók eladásait illeti. A tisztán elektromos autók eladásai Franciaországban stagnálnak, Spanyolországban és Olaszországban úgyszintén, holott Itáliában több mint 16 000 eurót is adnak annak, aki elektromos járművet vesz.
Egyes felmérések szerint a 2024-2027 közötti hároméves időszakot a „halál völgyének” is lehetne nevezni. A fogyasztók nincsenek meggyőződve arról, hogy az elektromos járművek megfelelnek az igényeiknek a biztonság, a hatótávolság és – ami döntő fontosságú – az ár tekintetében. Többen azért vacillálnak még állami segítséggel is elektromos kocsit venni, mert a használtautók piacán a néhány éves elektromos autókért nem igazán kapkodnak a vevők, így attól tartanak, hogy a gépkocsijuk drámaian veszít majd az értékéből. Tehát még azok is, akik úgy vélik, hogy a tisztán elektromos autó a közeljövő járműve, arra várnak, hogy előrelépés történjen az akkumulátorok terén.
Az Egyesült Államokban a Ford csökkentette a két évvel ezelőtt bemutatott F-150 Lightning elektromos pick-up gyártását. A Hertz 20 000 elektromos autót vett ki a bérautóflottájából. Amerikában az emberek inkább hibrid autókat keresnek, mely kategóriában sem az amerikai, sem az európai gyártók nem rúgnak labdába a japán Toyota mellett.
Egy ilyen válságos helyzetben előfordulhat, hogy még a kínai gyártók is nehezen tudnak majd kitörni, hacsak nem csökkentik áraikat olyan szintre, amelyet egyetlen európai gyártó sem tud meglépni. Carlos Tavares, a Stellantis csoport ügyvezető igazgatója nemrég a Bloombergnek azt mondta, hogy 40%-os árkülönbség van az európai és a kínai elektromos autók között. Ezt a különbséget egyetlen kormányfő sem tudná gazdasági racionalitás mellett az adófizetők pénzéből finanszírozni.
Minotaurus (MTAUR) – A Kihagyhatatlan Előértékesítés!
- Akár 70% Kedvezmény a Tokenvásárlás Után
- Ajánlói Program és Ösztönző Juttatások
- 100 000 USDT Nyereményjáték: Kiemelkedő Nyerési Esély
- In-Game Hasznosság a 14.78 Mrd. USD Alkalmi Játék Piacon
- A SolidProof és a Coinsult Által Auditált Okosszerződés