A YouTube az EU-val együttműködve cenzúrázza a tartalmat
A YouTube beismerte, hogy együttműködik az európai kormányokkal és magával az Európai Unióval a COVID19-járvánnyal kapcsolatos „dezinformációk” eltávolítását célzó kampányban.
Nemrégiben a YouTube EMEA régió (Európa, Közel-Kelet és Afrika) közpolitikai igazgatójával, Marco Pancinivel készült interjúból fény derült a platform elég komoly cenzúrapolitikájára. Pancini ugyanis bemutatta a tartalmak ellenőrzése és korlátozása mögött álló technikai részleteket, mondván: a YouTube „felelősséget” vállal a felhasználói és partnerei iránt, beleértve azon hatóságokat is, melyek elvárják a cenzúra jelenlétét.
A YouTube egy „kiáltványt” dolgozott ki annak összegzésére, miként valósítja meg tartalmi szabályozását a koronavírus világjárvány és az amerikai elnökválasztás körül forgó vitákban. Kiderült, hogy a platform politikája négy vezérelven alapul: „eltávolítás, növelés, csökkentés, jutalmazás”.
Mindez pedig annyit jelent, hogy a YouTube pontosan arra összpontosít, hogy az általa meghatározott érzékeny tartalmakat mihamarabb eltávolítsa, és megnövelje a hitelesnek vélt tartalmak jelenlétét, hogy felhasználói a legfrissebb hírek között elsősorban azokat láthassák. Továbbá kiderült az is, hogy a platform gőzerővel azon dolgozik, hogy csökkentse azon tartalmak széles körű elterjedését, melyek valamilyen szinten „érintik” cenzúrapolitikáját – más szóval, melyek nem sértik az irányelveket, viszont nem teljesen vannak a YouTube ínyére. A megjutalmazás alatt pedig azt értjük, hogy az óriás megajándékozza azon felhasználóit, akiket megbízható forrásnak ítél.
Ki mondja meg?
Nos, valljuk be, a YouTube ezen intézkedései nem teljesen átláthatóak, hiszen felmerül a kérdés: pontosan ki határozza meg a kritériumokat a tartalmakkal szemben, és ki mondja meg, mely felhasználó hiteles és megbízható, avagy sem? Kérdések százai keringenek tehát megválaszolatlanul a levegőben, a vállalat azonban továbbra is váltig állítja, hogy szabályai „egyértelműek és átláthatóak”.
Két hónappal ezelőtt egyébként már beszámoltunk arról, hogy már több mint 80 ezer COVID ellenes videót törölt a YouTube. A nemrégiben közzétett interjúból azonban kiderült, hogy jóval magasabb számról beszélhetünk: a világjárvány óta ugyanis a YouTube 850 ezer videót távolított el a „dezinformációk” terjesztése miatt. És mint kiderült, a platform együttműködik az olasz kormánnyal, és számos „mérvadó partnerrel” az információk cenzúrázása érdekében; az EU-val való összefogás pedig a dezinformáció visszaszorítását célzó gyakorlati kódexen keresztül zajlik – mindez annak érdekében, hogy „a félretájékoztatás elleni küzdelem kollektív és minden részletre kiterjedő csatává váljon.”
Minotaurus (MTAUR) – A Kihagyhatatlan Előértékesítés!
- Akár 70% Kedvezmény a Tokenvásárlás Után
- Ajánlói Program és Ösztönző Juttatások
- 100 000 USDT Nyereményjáték: Kiemelkedő Nyerési Esély
- In-Game Hasznosság a 14.78 Mrd. USD Alkalmi Játék Piacon
- A SolidProof és a Coinsult Által Auditált Okosszerződés