A YouTube csak 7 millió dollárt szán a digital-first újságírók és szerkesztőségek támogatására
A YouTube 7 millió dollárral támogatná azokat a digital-first újságírókat és szerkesztőségeket, akik a YouTube-on szeretnék kiépíteni a közönségüket. A cég két programot indít el újságírás témakörben, a szerencsés kiválasztottak nagy összegű támogatásban részesülnek.
Cél a hiteles újságírás elősegítése
A YouTube évek óta arra törekszik, hogy a platformon megjelenő tartalmak minél inkább hiteles forrásokból származzanak. Most ezzel a törekvéssel összhangban az Axios értesülései szerint a cég úgy döntött, hogy két új programot is indít a digital-first elvet követő újságírók és szerkesztőségek támogatására. Ha esetleg nem ismerős számodra a digital-first kifejezés, akkor annyit érdemes róla tudni, hogy eszerint a kommunikációs elmélet szerint a tartalmak közzétételekor a digitális csatornákat (web, mobil) szükséges előnyben részesíteni a hagyományos, papír orientált csatornával szemben.
A vállalat összesen 7 millió dollárt szán a digital-first szemlélet népszerűsítésére és a hiteles újságírás elősegítésére a Google hasonló, 300 millió dolláros kezdeményezésétől függetlenül, amely ugyanúgy az újságírás megreformálását tűzte ki célul.
A YouTube részéről Tim Katz az alábbiakat fűzte hozzá a programok elindításához:
“Látjuk, hogy a felhasználóink feljönnek a platformra és híreket keresnek. Úgy gondoljuk, hogy az a mi felelősségünk, hogy ezeknek a felhasználóknak hiteles forrásból származó hírekhez és információkhoz biztosítsunk hozzáférést.”
Komoly segítséget kapnak az újságírók és szerkesztőségek
A programok keretén belül a digital-first szerkesztőségeknek és újságíróknak lehetőségük lesz arra, hogy elsajátítsák a márka- és közönségépítés rejtelmeit.
Az első program az “Alkotói program független újságírók számára” nevet kapta és olyan újságíróknak szól, akik el szeretnék indítani saját csatornájukat a YouTube-on. A program keretén belül 40-60 újságíró kerül majd kiválasztásra, akik akár fejenként 50 ezer dolláros támogatásra is szert tehetnek.
A második program a “Fenntarthatósági labor digital-first szerkesztőségek számára”, amelynek célja, hogy azokat a szerkesztőségeket segítse, amelyek saját közönséget szeretnének kiépíteni a platformon. A képzés részeként a résztvevők megtanulhatják, hogy hogyan lehet fenntartható üzleti modelleket kiépíteni a YouTube-on és melyek a videó-újságírás legjobb gyakorlatai. Világszerte 20-30 digital-first szerkesztőség nyerheti el a díjat, amely akár 200 ezer dollár értékű is lehet.
Kapcsolódó cikkeink:
- Már több mint 80,000 COVID-ellenes videót törölt a YouTube
- A külföldi YouTube videokészítőknek is adózniuk kell Amerikában