A Tiktok mostantól már letiltja az influenszerek kriptós tartalmait
A TitTok frissítette a héten a márkás hirdetési tartalmakra is kiható szabályozását, és ezzel a közösségi médiaóriás megálljt parancsolt a kritptovaluta influenszereknek is. Az új szabályozás kihat minden olyan tartalomgyártóra, akik kriptókat vagy a kriptoszférához tartozó pénzügyi termékeket promotálnak vagy reklámoznak.
Az új TikTok szabályzatfrissítés
Habár a most kiadott szabályozás tartalmaz néhány kivételt, de összességében minden pénzügyi szolgáltatás és termék reklámozását megtiltották. Ebbe a kategóriába tartoznak a teljesség igénye nélkül a kriptovaluták, a hitelek és a kreditkártyák, a kereskedési platformok, a forex kereskedés, a befektetési szolgáltatások és még sok egyéb más termék.
Azonban a TikTok hirdetési szabályozása változatlan maradt. Így továbbra is megengedi a pénzügyi szolgáltatást kínáló vállalatoknak a hirdetések közzétételét a 18 éven felüli felhasználók körében. Azonban a kriptovaluta és más digitális eszközök hirdetését már korábban betiltották a platformon. A platform pénzügyi sarka, amit sokszor ‘FinTok’-nak vagy ‘StockTok’ is neveznek, nagyon változó tartalmat kínál. Nagyon sok benne a spekulációs tartalom, de vannak hasznos pénzügyi elemzések és vélemények is.
Hogy gátat szabjanak az ilyen jellegű tartalmak elburjánzásnak, az utóbbi időben a médiaóriás nagy figyelmet szentel a tartalmak ellenőrzésének, és tiltja a nem szabályozott pénzügyi szolgáltatások és tanácsadás terjesztését a platformon.
Minden közösségi médiaplatform blokkolja a kriptotartalmat
A kriptovaluták “blokkolása” nem újdonság a közösségi médiaplatformokon az utóbbi időben. Most pedig már a TitTok sem tartozik a kivételek közé. Az egyik legújabb példa a ‘Save The Kids’ token tiltása, amit a hírhedt FaZe Clan influenszercsapat reklámozott. Most már arról is jelentek meg pletykák, hogy lehet hogy jogi következményekkel is szembe kell nézniük az influenszereknek.
A TikTok esetén a közönség jóval fiatalabb mint a többi platformon, hiszen főleg a Z generációt és a milleniumi generációt célozza meg. Ez még komolyabb tartalom ellenőrzésre készteti a vállalatot.
Ha a kriptoszektor demográfiai összetételét nézzük, akkor itt is a fiatalabb generáció dominál. Így a TikTok egy megfelelő médiuma a kriptotartalmak gyártásának és közvetítésének.
Az új szabályozás által érintett tartalomgyártók nagyon keményen megfogalmazták véleményüket. Sokan úgy gondolják, hogy ezzel elvágtak minden kriptotartalmat a platformon. Ezzel viszont nemcsak a rossz és káros szereplőket tiltották ki, hanem a jogilag megfelelő keretek között működő vállalatokra és projektekre is hatással van ez a tiltás. Ezek a kriptós cégek már nem vehetik igénybe az influenszerek kínálta reklámozási lehetőségeket a TikTok-on, pedig nagyon sok cég élt ezzel a lehetőséggel.