A Solana is megnyitotta kapuit a második réteg felé

A gyorsaságot mindig lehet fokozni, nem igaz? Ez a kérdés nem csak a technológiai világban, hanem a blockchain szektorban is egyre relevánsabbá válik. A Solana eddig büszkén hangoztatta, hogy nincs szüksége a második rétegre, most azonban mégis úgy néz ki, hogy beadja a derekát.

A Solana mindeddig büszkén hangoztatta, hogy az Ethereummal szemben nincs szüksége második rétegre, és úgy tűnt, hogy ez nem fog egyhamar megváltozni. Azonban a gyorsaságot mindig van hova fokozni és mindig van hova olcsósítani, így a második réteg most Solanát is meggyőzte.

A Zeta Markets kedden bejelentette, hogy 5 millió dollárt gyűjtött a 2. réteg kiépítésére a Solanán. A Zeta Markets jelenleg egy szokásos derivatív DEX-et működtet – a DefiLlama szerint az ötödik legnagyobbat Solanán. Az új második réteg hozzáadásával a céljuk, hogy DEX-ük olyan gyors legyen, mint egy CEX.

A Zeta Markets alapítója, Tristan Frizza elmondta, hogy mindig is „monolitikus lánc-mániás” volt, de nagy tőkeáttétel esetén a kereskedők ténylegesen alacsony késleltetést szeretnének látni, ami nem a pénzügyi döntéseket illetően nem elhanyagolható szempont.

„A Solana mit nyújt, 400 milliszekundumos blokkidőket? Ezek a srácok viszont 10 milliszekundumhoz vannak szokva a Binance-en” – mondja Frizza.

Az off-chain központosított tőzsdék lényegében gyorsabban képesek meghatározni az eszközök árát, mint a decentralizált tőzsdék, amelyeket az alapul szolgáló blokklánc teljesítménye lassít. A rafinált arbitrázs kereskedők olykor ki is használják az ilyen átmeneti árkülönbségeket – a DEX likviditásszolgáltatók kárára, ami újabb érvül szolgál a második réteg bevezetése mellett.

Mindez az azt jelzi, hogy Solana vezető gondolkodói is megenyhülnek a rollupok iránt. A Zeta Markets második rétegének indulása 2025 első negyedévében várható, addigra viszont más Solana projektek is követhetik a példáját.

Fontos azonban megjegyezni, hogy Solana társalapítója, Anatoly Yakovenko tavaly augusztusban a Lightspeed podcaston kijelentette, hogy a második réteg túlzásba vitele hatalmas összeférhetőségi és felhasználói élménybeli problémákat okozhat.

Minden esetre, az új technológiai fejlesztések lehetővé teszik a Solana számára, hogy versenyképes maradjon a piacon, és tovább növelje hálózatának használatát és népszerűségét. A Solana ökoszisztéma tehát megnyitotta kapuit a változások és az innováció felé, és a jövőben valószínűleg még több hasonló fejlesztést fogunk látni.