A Netflixnek igaza volt, hasítanak a reklámokkal tűzdelt streaming előfizetések
A számadatok alapján egyértelmű, hogy a Netflix és más streaming szolgáltatók sikeresen alkalmazzák a reklámokat előfizetési terveikben. Lássuk a részleteket!
Mindenki átveszi a Netflixnél bevált gyakorlatot
Mostanra már minden jelentős streaming platform reklámokat tartalmazó előfizetési terveket dolgozott ki, ezek az előfizetések pedig egyre nagyobb népszerűségnek örvendenek a felhasználók körében. Amikor a Netflix 2018-ban először felvetette űa reklámokkal támogatott előfizetés ötletét, sokan szkeptikusak voltak. Az elképzelés végül 2022-ben valósult meg, és a kezdetekkor sokan botrányt kiáltottak, előrevetítve a stratégia kudarcát: „Senki sem akar reklámokat nézni, ha már fizet a szolgáltatásért” – mondták akkor a kritikusok.
Sikeres kezdetek
Azonban mindenki tévedett. A reklámokkal támogatott Netflix előfizetés óriási siker lett, amit a statisztikai adatok is alátámasztanak. A platform saját adatai szerint ma már a Standard reklámokkal támogatott előfizetések a teljes előfizetői bázis 15%-át teszik ki, és ez a szám gyorsan növekszik.
40 millióan fizettek elő a reklámos csomagra
A Netflix által megosztott adatok egyértelműek: a 270 millió előfizetőből 40 millióan választották a reklámokkal támogatott tervet. Hat hónappal a bevezetés után ez a szám még csak 5 millió volt, 2024 elején 23 millióra nőtt, most pedig már a teljes előfizetői szám 15%-át teszi ki. Ez a lenyűgöző növekedési ütem messze meghaladja a teljes előfizetői bázis növekedési ütemét.
Házon belüli reklámok a Netflixnél
A Netflixnek van mire büszkének lennie, amit Amy Reinhard, a hirdetési részleg vezetője, gyakran hangsúlyoz is. Bejelentette, hogy a cég nem csak folytatja a reklámokra való támaszkodást, hanem bevezet egy saját fejlesztésű reklámplatformot is. Jelenleg a Netflix a Microsofttal működik együtt a reklámok gyűjtésében, de ez nem bizonyult elégségesnek a platform számára. A vállalat úgy döntött, hogy maximalizálja a bevételeit, és ehhez más partnerekkel (Google, The Trade Desk és Magnite) működne együtt, illetve saját maga is végezné a munkát.
A Disney+ új reklámstratégiája
A Netflix reklámos előfizetéseinek bevezetése után a többi streaming platform is hasonló lépéseket tett. A Netflix egyik legnagyobb versenytársa, a Disney+ 2023 októberének végén elindította a Disney Advertising nevű új részlegét. Az új előfizetők 50%-a már reklámos Disney+-t választja, a Disney azonban inkább a prémium piacra pozícionálja magát, és kevesebb reklámot kíván megjeleníteni a versenytársaihoz képest.
Interaktív reklámok a Prime Videón
A Prime Video nemrégiben bejelentette, hogy az Egyesült Államokban új, innovatív és interaktív reklámokat vezet be. Ezeket a reklámokat a felhasználók akkor látják majd, amikor szüneteltetik a tartalmat. A reklámokban olyan termékeket mutatnak be, amelyeket közvetlenül a TV-ről meg is vásárolhatnak az Amazon kosarukon keresztül.
A Netflix és más streaming szolgáltatások példájából is látszik, hogy a reklámokkal támogatott előfizetési tervek igenis sikeresek lehetnek, ha jól vannak kivitelezve. A jövőben várhatóan még több innovatív megoldás fog megjelenni ezen a területen.
Minotaurus (MTAUR) – A Kihagyhatatlan Előértékesítés!
- Akár 70% Kedvezmény a Tokenvásárlás Után
- Ajánlói Program és Ösztönző Juttatások
- 100 000 USDT Nyereményjáték: Kiemelkedő Nyerési Esély
- In-Game Hasznosság a 14.78 Mrd. USD Alkalmi Játék Piacon
- A SolidProof és a Coinsult Által Auditált Okosszerződés